راه اندازی 10 شرکت دانش بینان در دستور کار واحد علوم و تحقیقات

مهندس بهرامی از همکاری دفتر ارتباط با صنعت واحد علوم و تحقیقات، در انعقاد بیش از 70 تفاهم نامه همکاری مشترک و بیش از 340 قرارداد و اجرای طرح پژوهشی برون دانشگاهی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، مهندس حسین بهرامی مدیر دفتر ارتباط با صنعت این واحد، از برنامه ریزی ها برای راه اندازی مرکز رشد برای حمایت از ایده های خلاق و هدایت هسته ها و واحدهای فناور به تشکیل شرکت های دانشجویی و دانش بنیان و انجام پروژه های تحقیقاتی برون دانشگاهی در سطح کلان، خبر داد و گفت: در بخش برنامه های بلندمدت، این دفتر تلاش دارد بین اقشار مختلف دانشگاه با مراکز صنعتی و تحقیقاتی کشور، ارتباط برقرار کند.

مهندس بهرامی به برنامه های کوتاه مدت دفتر ارتباط با صنعت واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و گفت: در راستای مشارکت بیش از پیش این واحد دانشگاهی در حل مشکلات و معضلات کشور و همچنین درآمدزایی برای واحد از منابع غیر شهریه، راه اندازی حداقل 10 شرکت دانش بنیان، در دستور کار این واحد قرار دارد.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت واحد علوم و تحقیقات گفت: ارائه انواع خدمات مشاوره ای در زمینه انجام پروژه های تحقیقاتی و تأسیس شرکت های دانش بنیان و سایر اقدامات مشابه، علاوه بر درآمد زایی برای واحد از محل منابع غیر شهریه ای خارج از واحد، امکان کاربردی شدن پایان نامه های دانشجویی و تجاری سازی تحقیقات بعمل آمده توسط اساتید و دانشجویان را فراهم سازد.

او از همکاری این دفتر در انعقاد بیش از 70 تفاهم نامه همکاری مشترک و بیش از 340 قرارداد و اجرای طرح پژوهشی برون دانشگاهی خبر داد و گفت: این دفتر تاکنون سابقه همکاری در انعقاد بیش از 170 قرارداد و اجرای طرح پژوهشی درون دانشگاهی و شرکت بیش از 20 تیم دانشجویی در مسابقات علمی داخل و خارج کشور را در کارنامه خود دارد.

بهرامی به انعقاد قراردادهای حمایت از پایان نامه های دانشجویی و انجام امور پژوهانه های اخذ شده از سازمانها برای دانشجویان و اساتید واحد اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره ها و مناسبت های پژوهشی و همکاری در راه اندازی مراکز تحقیقاتی، مراکز رشد فناوری و قطب های علمی دیگر اقدامات این دفتر را تشکیل می دهند.

او از انجام بیش از 300 مورد ثبت اختراع در ادارات ثبت داخل و خارج کشور با همکاری دفتر ارتباط با صنعت این واحد دانشگاهی یاد کرد و گفت: فعالیت در حوزه امور تاسیس شرکت های دانش بنیان در واحد، کارآموزی دانشجویان، برگزاری مسابقات علمی و جشنواره اختراعات در واحد و همکاری در اجرای دوره دکتری پژوهش محور بخش های دیگری از اقدامات این دفتر به شمار می روند.

10104

کد خبر: 549353

وب گردی

وب گردی