حمیدرضا ترقی فعال سیاسی اصولگرا معتقد است لاریجانی همچنان با برخی از اصولگرایان اختلاف نظر دارد.

به گزارش ایسکانیوز، حمیدرضا ترقی عضو ارشد حزب موتلفه، در گفتگو با «انتخاب» درباره دلیل عدم شرکت لاریجانی در جلسات پیش از انتخابات اصولگرایان و حضور اخیر او در این نشست ها گفت: انتخابات و لیستی که ارائه می‌شود طبیعتا مبتنی بر یک سری سیاست‌هایی بود که خود اصولگرایان آن را تنظیم و طراحی می‌کردند و چون سیاستشان این بود که در قم کار را به خود جامعه مدرسین واگذار کنند و دخالتی در حمایت یا عدم حمایت نامزدها نکنند، بر آن اساس در لیست اصولگرایان در سراسر کشور اشاره‌ای به قم نشده است.

وی ادامه داد: نظر اصولگرایان نسبت به آقای لاریجانی تفاوت خاصی پیدا نکرده است. بعد از انتخابات به طور طبیعی نمایندگان اصولگرا چه در لیست باشند چه در لیست نباشند و حتی به صورت مستقل وارد شده باشند از نظر ما اصولگرا هستند. اقتضای شرایط محلشان یا شهرستانشان ایجاب میکرد که به صورت مستقل رقابت انتخاباتی داشته باشند. لذا من فکر میکنم که آمدن آقای لاریجانی به این جلسات یا در لیست قرار نگرفتن ایشان در دور اول انتخابات همه مبتنی بر یک سیاست از سوی اصولگرایان بوده است.

ترقی تاکید کرد: اختلاف نظر بین بعضی از گروههای اصولگرا با آقای لاریجانی وجود داشته، الان هم وجود دارد اما این اختلاف سلیقه یا اختلاف در روش ها مبنایی برای انشقاق نبوده است. اصولگرایان نقد همدیگر می‌کنند. بعضی از گروه‌ها از جمله پایداری‌ها اختلاف‌نظر بیشتری با لاریجانی داشتند که آن ریشه‌اش در بحث برجام است، البته این ها از مدت ها قبل با هم اختلاف داشتند.

ترقی تصریح کرد: به نظر من، اختلاف نظر همه جا بد نیست و از آن می توان تحلیلی به دست‌ آورد.

این عضو حزب موتلفه درباره ریاست مجلس گفت: مواضعی که آقای لاریجانی در چند جلسه اخیر گرفتند خیلی قوی، جامع، جوانب‌نگر و خوب بوده است. این روی بیش از 180 نفر نماینده اثر گذاشته و تقریبا این افراد از آقای لاریجانی اعلام حمایت کردند. همین موضوع نشان دهنده این است که اکثریت مجلس با توجه به اینکه تجربه‌ای برای حضور در مجلس ندارند باز هم نظرشان بر استفاده از تجربیات آقای لاریجانی برای مدیریت مجلس است.

وی درباره شخصیت اقای عارف گفت: آقای عارف هم شخصیت معتدل و منصف و خوبی است اما چون تمرین مدیریت مجلس را نکرده الان قابل ارزیابی نیست که بگوییم وضعیت ایشان چگونه است. ایشان تعدادی در مجلس طرفدار دارد. در بین ارزیابی‌هایی که شده به نظر میرسد گرایش دولت و نماینده ها بیشتر به سمت آقای لاریجانی است. باز هم تصمیم با خود مجلس است ممکن است ظرف این چند روز نظراتشان عوض شود.

وی در پاسخ به این سوال که ورود احمدی نژاد به عرصه قدرت را چطور می بیند؟ گفت: قبل از پاسخ به این سوال بگویم که موقعیت آقای احمدی نژاد در کشور را نمی‌توانیم انکار کنیم. مردم شهرهای کوچک روستاها و بدنه جامعه نقاط مثبت و خدمات آقای احمدی نژاد را فراموش نکردند و به یاد دارند.

ترقی درباره موضع اصولگرایان نسبت به احمدی نژاد گفت: اختلافی که اصولگرایان با آقای احمدی نژاد دارند بر اساس خواست عموم مردم یا ارزیابی خاص عموم مردم نبوده است. در همان زمان هم که اصولگرایان با آقای احمدی نژاد اختلاف داشتند موقعیت مردمی و پایگاه اجتماعی آقای احمدی نژاد را میدانستند منتها مشکل اصولگرایان مشکلی است که تا رفع نشود دیدگاهشان نسبت به آقای احمدی نژاد تغییر نخواهد کرد هر وقت آن مشکل حل بشود میتواند تغییر پیدا میکند ولی تا وقتی آن مشکل باقیست من فکر نمیکنم که اصولگرایان از آقای احمدی نژاد حمایت داشته باشند.

وی در پاسخ به مشکل گفت: در زمان خودش خواهم گفت. مشکل که یکی و دو تا نیست.

201/201

کد خبر: 642873

وب گردی

وب گردی