لاریجانی: با غرب به دنبال درگیری‌های صلیبی نیستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با غرب مسیحی به هیچ وجه دنبال درگیری‌های صلیبی نیستیم بلکه روابطی مسالمت‌آمیز داریم البته با سیاست‌های استکباری و استعماری غرب مخالف هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، علی لاریجانی صبح امروز (یکشنبه 21 آذر ماه) در مراسم افتتاح کنفرانس امنیتی تهران که در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به شعار این کنفرانس مبنی بر "گفت وگو، اعتماد، همکاری متقابل، امنیت و پیشرفت جمعی" انتخاب این شعار را انتخابی با سلیقه عنوان کرد.

تشریح اهمیت منطقه در مباحث گازرسانی

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه بحث درباره غرب آسیا با توجه به شرایط گذشته و حال آن بسیار پراهمیت است، خاطر نشان کرد: این منطقه از دیرباز به دلایل مختلف از جمله اینکه بخش قابل توجهی از انرژی جهان از جمله یک سوم نفت جهان و 15 درصد گاز دنیا را تأمین می‌کند، دارای اهمیت است.

وی افزود: اهمیت دیگر این منطقه به دلیل تلاقی 3 قاره مهم آسیا، اروپا و آفریقا است و آبراه‌های مهم و دسترسی به آب‌های آزاد از دیگر ویژگی‌های این منطقه است. همچنین کانون‌های اصلی مورد توجه مسلمانان در منطقه غرب آسیا قرار گرفته است و باعث شده صاحب‌نظران آن را قلب زمین بنامند از این جهت این منطقه محل کشمکش‌های قدرت‌های بین‌المللی در ادوار مختلف بوده است.

غرب آسیا درگیر به هم ریختگی امنیتی است

وی با بیان اینکه امروز نیز کشمکش‌هایی از جنس متفاوت در این منطقه دیده می‌شود، افزود: به طوری که می‌توان گفت که غرب آسیا که قلب زمین نامیده می‌شود امروز در یک بهمریختگی امنیتی نسبتا شدیدی به سر می‌برد.

قرارداد سایپیکو میان فرانسه و انگلیس منجر به ایجاد خلق دروغین رژیم صهیونیستی شد

دکتر لاریجانی خاطر نشان کرد: قرارداد سایپیکو میان فرانسه و انگلیس از حدود یکصد سال پیش نه تنها به انضباط و آرامش این منطقه کمک نکرد بلکه منجر به ایجاد خلق دروغین رژیم صهیونیستی و جنگ های نیابتی که امروز شاهد آن هستیم و مهمتر از آن احساس ناامنی در منطقه شد.

302/300

کد خبر: 711704

وب گردی

وب گردی