تاکید میشل عون بر ضرورت آزادی مناطق لبنانی تحت اشغال اسرائیل

میشل عون در دیدار با مسئول صلحبانان سازمان ملل در لبنان، بر ضرورت بازپس‌گیری مناطق لبنانی تحت اشغال اسرائیل تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه رای الیوم، یک منبع رسمی در لبنان اظهار داشت، میشل عون، رئیس‌جمهوری این کشور در دیدار با معاون دبیرکل سازمان ملل در عملیات حفظ صلح به بررسی روند ماموریت محول شده به وی و هیات همراهش مبنی بر بازنگری در عملکرد نیروهای صلحبان سازمان ملل در لبنان (یونیفل) جهت ارتقای توان آنها به ویژه اجرای قطعنامه شماره 1701 پرداخت.

نماینده سازمان ملل با اشاره به هماهنگی‌های موجود میان ارتش لبنان و نیروهای بین‌المللی و نیز نیروی دریایی وابسته به یونیفل بر پایبندی سازمان ملل به فراهم کردن تمامی امکانات برای نیروهای یونیفل جهت انجام ماموریت‌های محول شده به آنها تاکید کرد.

به گفته منابع مذکور عون از هیات سازمان ملل به دلیل اقداماتشان در جنوب لبنان و برقراری ثبات و امنیت در منطقه تشکر کرده و بر تقویت همکاری‌ها میان آنها و نیروهای ارتش لبنان تاکید کرد.

عون در ادامه به شرح موضعگیری لبنان درخصوص برخی موضوعات مطرح شده از سوی هیات سازمان ملل پرداخت.

رئیس‌جمهوری لبنان گفت: لبنان از فداکاری‌های سربازان بین‌المللی در ماموریت صلح در جنوب کشور تشکر کرده و بر پایبندی خود بر اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی به ویژه قطعنامه شماره 1701 تاکید می‌کند.

عون در ادامه بر آزادسازی بخش لبنانی روستای مرزی الغجر در راستای اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی صادر شده در این زمینه تاکید کرد.

در این دیدار همچنین برخی پیشنهادات برای تقویت هماهنگی‌ها میان ارتش و نیروهای یونیفل در زمینه‌های مختلف بررسی شدند.

منبع: ایسنا

306

کد خبر: 724143

وب گردی

وب گردی