فعالیت هیئت نظارت بر انتخابات شوراها باید پس از برگزاری انتخابات تداوم یابد

عضو کمیسیون شوراها معتقد است، فعالیت هیئت نظارت بر انتخابات شوراها باید پس از برگزاری انتخابات تداوم یابد.

به گزارش ایسکانیوز، قاسم میرزایی نیکو در خصوص رسیدگی شورای نگهبان به گزارش هایی که از تخلفات کاندیداها ارائه می‌شود، اظهار داشت: بخش نظارتی که برای انتخابات شوراها تشکیل می‌شود، هیئت نظارت می‌باشد و بعد از برگزاری انتخابات از بین می رود.

نماینده مردم فیروز کوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نظر من این است که باید هیئت نظارت بعد از تشکیل، تداوم یابد و با ایجاد دبیرخانه‌ای امور مربوط به این حوزه را انجام دهد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که کدام نهادها به شورای نگهبان گزارش می‌دهند؟، گفت: شورای نگهبان دبیرخانه دائمی دارد که اعضائی دارد و تیم های افتخاری نیز از معتمدین محلی تشکیل شده‌اند که هیئت های اجرائی را تشکیل می دهند، همه این افراد معتمدین شورای نگهبان هستند، که گزارش می دهند، این کار کار تخصصی می‌باشد و نیاز به تحقیقات دارد و نمی‌توان آن را به عموم واگذار کرد.

میرزایی نیکو با بیان اینکه احزاب باید بصورت فعال در انتخابات نقش داشته باشند، متذکر شد: اگر تحزب شکل بگیرد، می‌توان حزب را مواخذه کرد و حساب‌های این حوزه کاملا شفاف است.

وی در گفت و گو خانه ملت، افزود: در صورتی که احزاب فعال در انتخابات اثرگذاری موثر داشته باشند، با تعداد زیادی از افراد برخورد نداریم، بلکه دبیر کل و هیئت رئیسه حزب طرف بحث هستند و دیگر با حجم عظیمی از کاندیداها مواجه نیستیم.

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب با بیان اینکه ریشه مشکلات در عدم وجود حزب گرایی است زیرا ما پارلمان را آورده‌ایم ولی ریشه پارلمان حزب است که آن را نیاورده‌ایم، گفت: انتخابات را به عنوان یک رکن دموکراسی انجام می‌دهیم ولی فرآیند انتخابات را بدون احزاب برگزار می‌کنیم.

دریافت کننده:علی درخشان/انتشار دهنده:فاطمه سرلک

کد خبر: 732582

وب گردی

وب گردی