موج مردمی اعتراضات علیه سفر نتانیاهو به استرالیا

گاردین از احتمال اعتراض های مردمی علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی هنگام سفر به استرالیا خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز گاردین از احتمال اعتراض های مردمی علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی هنگام سفر به استرالیا خبر داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی این روزنامه انگلیسی، بنیامین نتانیاهو اولین نخست وزیر اسرائیلی است که به استرالیا سفر می کند اما سفر وی هدف انتقاد شدید برخی افراد سرشناس استرالیایی قرار گرفته است.

قرار است بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پس از دیدار هفته گذشته خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به استرالیا سفر کند.

بیش از 60 شخصیت سرشناس استرالیایی شامل سیاستمداران سابق حزب کارگر، کارشناسان ارشد حقوقی و مقامات مذهبی با امضای بیانیه ای مخالفت خود را سفر نتانیاهو به کشورشان اعلام کرده اند. علت مخالفت آنها با سفر نخست وزیر اسرائیل به استرالیا سیاست های کابینه وی در برابر فلسطینیان است.

در نامه آنها آمده است: اکنون زمان آن فرا رسیده است که رنج مردم فلسطین پایان یابد و استرالیا نقش متوازن تری در حمایت از به کارگیری قوانین بین المللی و نه حمایت از نتانیاهو و سیاست هایش برعهده گیرد.

قرار است پس از ورود نتانیاهو به استرالیا در روز چهارشنبه تظاهرات اعتراض آمیز در ملبورن، کانبرا و سیدنی برگزار شود.

احتمالا تلاش های بحث برانگیز اخیر اسرائیل در زمینه توسعه شهرک های یهودی نشین در سرزمین های اشغالی کرانه باختری و شرق قدس موضوع اصلی مذاکرات مالکوم ترنبال، نخست وزیر استرالیا و همتای اسرائیلی اش خواهد بود. امنیت سایبری و مسائل اقتصادی از دیگر موضوعات مورد بحث خواهند بود.

ترنبال می گوید در موضع دولتش در زمینه حمایت از راه حل تشکیل دو کشور مستقل تغییری ایجاد نشده است.

یکی از مقامات حزب کارگر هفته گذشته به گاردین استرالیا گفت خوشبختانه سفر نتانیاهو زمانی انجام می شود که پارلمان جلسه ندارد زیرا احتمالا برخی از نمایندگان پارلمان سخنرانی وی را تحریم می کردند.

ابتدا نتانیاهو برنامه ریزی کرده بود اواسط سال 2014 به استرالیا سفر کند اما این سفر به تعویق افتاد.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 734169

وب گردی

وب گردی