برگزاری نشست چهارجانبه در لندن درباره یمن

یک دیپلمات انگلیسی فاش کرد که کمیته چهارجانبه ویژه یمن شامل آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات روز دوشنبه نشستی را درباره روند صلح یمن در لندن برگزار کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، این دیپلمات اعلام کرد: در این نشست که با حضور نماینده عمان و همچنین اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در لندن برگزار شد، درباره تلاش‌های سازمان ملل برای حل بحران یمن و اوضاع انسانی در این کشور بحث و گفتگو شد.

این نشست در سطح سفرای آمریکا، انگلیس، عربستان، امارات و عمان در یمن برگزار شد و مقدمه‌ای برای نشست آتی وزرای خارجه عضو این کمیته است.

کمیته چهارجانبه ویژه یمن مه گذشته تأسیس شد و نخستین نشستش را در لندن برگزار کرد. عمان از دسامبر گذشته به این کمیته ملحق شده است.

دیپلمات مذکور تأکید کرد که تلاش‌های سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس در یمن ادامه دارد و هرگز متوقف نخواهد شد.

با وجود تلاش‌های نماینده سازمان ملل اما جنگ در یمن همچنان ادامه دارد. اخیرا الشیخ احمد نقشه راهی را برای حل بحران یمن ارائه کرد که با مخالفت دولت مستعفی این کشور مواجه شد.

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/ تاییدکننده: سرلک

کد مطلب: 741132

وب گردی

وب گردی