طالبان آمریکا را به ادامه مبارزه تهدید کرد

پس از اعلام راهبرد جدید واشنگتن در افغانستان از سوی دونالد ترامپ، سخنگوی گروه طالبان آمریکا را به ادامه مبارزه تهدید کرد. ترامپ با دولت افغانستان در مبارزه با تروریسم همکاری می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد – سخنگوی گروه طالبان – با محکوم کردن تصمیم ترامپ برای ادامه جنگ در افغانستان، اعلام کرد این گروه به مبارزه خود با نظامیان آمریکایی ادامه خواهد داد.

بر این اساس، ترامپ بامداد امروز اعلام کرد با دولت افغانستان برای پیشرفت کابل در مبارزه با تروریسم همکاری خواهد کرد. وی تاکید کرد کمک واشنگتن به کابل بی پایان نخواهد بود.

افغانستان سال‌هاست از بی‌ثباتی سیاسی، اجتماعی و امنیتی رنج می‌برد. سازمان‌های تروریستی چون طالبان و داعش به حملات خود علیه هدف‌های نظامی و غیرنظامی ادامه می‌دهند.

آمریکا به همراه متحدان خود پس از حملات تروریستی یازده سپتامبر، عملیات نظامی در افغانستان را از سال 2001 میلادی آغاز کردند. عملیات آمریکا در افغانستان در 28 دسامبر سال 2014 به پایان رسید. با این وجود، ناتو در اول ژانویه سال 2015 عملیات جدیدی را در قالب آموزش و کمک به نیروهای امنیتی افغان آغاز کرد.

کد خبر: 828966

وب گردی

وب گردی