ترکیه هشت پایگاه نظامی در ادلب ایجاد می کند

نیروهای مسلح ترکیه که برای ایجاد منطقه کاهش تنش در ادلب سوریه به سر می‌برند، در پی ایجاد ۸ پایگاه‌ نظامی در این منطقه هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، نیروهای مسلح ترکیه که برای ایجاد منطقه کاهش تنش در ادلب سوریه به سر می‌برند ،در پی ایجاد 8 پایگاه‌ نظامی در این منطقه هستند. این تعداد پایگاه نظامی خارج از 14 نقطه‌ای است که برای نظارت بر روند آتش بس ایجاد خواهد شد.

بر این اساس، پایگاه‌های نظامی ترکیه از مرزهای شمالی ادلب شامل ریحانلی تا مرزهای شرقی یعنی نقاط مرزی حلب گسترده خواهد شد. همچنین در مرزهای شمالی که عفرین را شامل می‌شود برای حفاظت از آنچه خطر پ.ک.ک نامیده شده، پایگاه‌هایی ساخته خواهد شد. مرتفع ترین پایگاه نظامی در نزدیکی عفرین خواهد بود که درمنطقه بکور داغی پایگاهی در حال ساخت است. همچنین 2 پایگاه هوایی نیز در منطقه تفتناز دایر می‌شود.

چهارمین پایگاه نظامی ترکیه در ادلب عبارت است از پادگان نظامی الظیف که بزرگترین پادگان حکومت سوریه محسوب می‌شده است.

در این گزارش آمده است که 4 پایگاه نظامی مکان یابی شده و 4تای دیگر هنوز اعلام نشده است.

ارتش ترکیه در حالی مشغول ساخت پایگاه نظامی در ادلب است که طبق توافقنامه آستانه قرار بر ایجاد مناطقی برای نظارت بر روند آتش بس بوده و نه پایگاه نظامی.

ترکیه علاوه بر ایجاد 8 پایگاه نظامی، 14 منطقه را نیز برای نظارت بر آتش بس در نظر گرفته است که یکی از آن ها در نزدیکی مرز ریحانلی قرار دارد و مکان 13 نقطه دیگر هنوز اعلام نشده است.

کد خبر: 849431

وب گردی

وب گردی