زمینه‌سازی برخی حکام عرب برای تصمیم ترامپ

یک شخصیت سنی لبنان با تاکید بر همدستی برخی حکام عرب با رئیس جمهوری آمریکا در تصمیم خصمانه اخیرش علیه قدس، تنها راه آزادسازی فلسطین از چنگال اشغالگران قدس را از طریق سلاح و جنبش‌های مقاومت اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، شیخ «احمد القطان» رئیس جمعیت موسوم به «قولنا و العمل» در لبنان تاکید کرد : گروه‌های تکفیری هیچ تعلق و ارتباطی به اسلام ندارند، آنها فقط ادعای اسلام خواهی را مطرح می‌کنند و همه ما مسلمانان به ویژه اهل سنت از جنایتکاران تکفیری اعلام برائت می‌جوییم.

وی افزود : به لطف و یاری خداوند و به لطف مردان مقاومت و نیروهای امنیتی، نظامی و ملت لبنان توانستیم همه این جنایتکاران تکفیری را از لبنان بیرون برانیم و آنها را درهم بکوبیم.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، این روحانی اهل سنت لبنانی که در مراسمی که جنبش حزب الله در حسینیه تمنین در بقاع برگزار کرده بود، سخن می‌گفت، تصریح کرد : بازپس‌گیری و آزادی فلسطین تنها از راه سلاح و جنبش‌های مقاومت امکان دارد.

شیخ القطان گفت: ما همه تظاهرات و بیانیه‌های صادره را ارج می‌نهیم، ولی این ها به تنهایی کافی نیست و ضرورت دارد تا همه کشورهای عربی و اسلامی که مساله فلسطین را رها کردند، موضع شرافتمندانه‌ای اتخاذ کنند.

وی خاطر نشان کرد : اگر پوشش عربی و اسلامی برخی سران و حکام کشورهای عربی و اسلامی نبود، ترامپ ( رئیس جمهوری آمریکا) نمی‌توانست چنین تصمیمی اتخاذ کند.

رئیس جمهوری آمریکا، چهارشنبه پانزدهم آذر در حالی از انتقال سفارت کشورش به قدس اشغالی خبر داد و قدس را پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کرد که مقامات و شخصیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی درباره پیامدهای آن هشدار داده بودند.

کد خبر: 882199

وب گردی

وب گردی