اتحادیه عرب: داعش کاملا ریشه کن شده است

معاون دبیر کل اتحادیه عرب صحبت هایی را در خصوص پیروزی های عراق و نابودی داعش انجام داده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سومریه نیوز، خلیل ابراهیم الذوادی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب ضمن تاکید بر ضرورت تقویت همکاری مشترک با کشورهای عربی خاطرنشان کرد : ثبات و توسعه در هر کشور عربی و همچنین همکاری با دیگر کشورهای عربی جهت ارتقای توانمندی‌های امت عربی امر مهمی است. این موضوع باعث برانگیخته شدن خشم دیگران می‌شود، زیرا همکاری موجود میان کشورهای عربی و وجود مرزهای مشترک بدین معناست که نیرویی وجود دارد که نمی‌توان آن را دست کم گرفت.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب همچنین تصریح کرد: پیروزی‌های محقق شده در عراق آسان به دست نیامده و ملت این کشور با استقامت و پایداری‌شان موفق شدند، آفت داعش را ریشه‌کن کنند.

وی بر اهمیت آغاز روند رشد و توسعه که نیازمند اتخاذ اقداماتی از جمله مبارزه با فساد و نابودی آن پس از این پیروزی است، تاکید کرد.

الذوادی همچنین تصریح کرد که دولت عراق برای حفظ امنیت و ثبات نیازمند بازسازی است و از ملت‌ها و تمامی دولت‌ها خواستار همکاری علیه تروریسم شد.

وی با اشاره به این که اسلوب و شیوه‌های سخنرانی قدیم دیگر کاربردی ندارد و باید روش‌ها و وسایل مدرن برای گفت‌وگو با مردم ابداع کرد، گفت: مفهوم اسلام بزرگ که دین محبت و صلح است نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

الذوادی در ادامه اظهار داشت: میان تروریسم عقیدتی و تروریسم در میدان ارتباط مستقیم وجود دارد و تروریسم از طریق رسانه‌های مختلف برای تشویش افکار مردم و کودکان به آن‌ها نفوذ می‌کند و بخشی از تروریسم نیز رویارویی نظامی و نوع دیگر آن رویارویی فکری و نابودی مفاهیم دینی جدید است.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب به منظور شرکت در کنفرانس رسانه‌های بین‌المللی که از نهم تا یازدهم دسامبر در بغداد و با مشارکت رئیس رسانه‌ای در کشورهای عربی و بین‌المللی برگزار شده، به عراق سفر کرده است.

کد خبر: 882999

وب گردی

وب گردی