کشف 24 کیلوگرم مواد مخدر در پارس‌آباد

فرماندار شهرستان پارس‌آباد از کشف 24 کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان مرزی پارس‌آباد در 9 ماهه امسال خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، اکبر صمدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در پارس‌آباد اظهار کرد: با مراقبت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر به جد با سوداگران مرگ مقابله می‌کنیم و سعی‌مان بر این است تا در همان مراحل اولیه و قبل از توزیع مواد مخدر با مسببان و قاچاقچیان این مواد مبارزه کنیم.

وی از دستگیری 318 نفر قاچاقچی و توزیع‌کننده موادمخدر در این شهرستان مرزی خبر داد و خاطرنشان کرد: از این قاچاقچیان 62 خودرو و موتورسیکلت کشف و ضبط شده است.

فرماندار پارس‌آباد با بیان اینکه کمپینگ اقامتی ترک اعتیاد برای معتادان در پارس‌آباد راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: این کمپینگ که بیستمین کمپینگ اقامتی ترک اعتیاد در کشور است به صورت رسمی افتتاح شده و پذیرش افراد معتاد را انجام می‌دهد.

صمدی با اشاره به اینکه امر پیشگیری و آگاهسازی افراد جامعه از افتادن در دام اعتیاد جزو برنامه‌ها و رویکردهای دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط است، اضافه کرد: 60 مورد برنامه آموزشی و 140 مورد برنامه پیشگیرانه به همراه توزیع 10 هزار بروشور در دستور کار دستگاه‌ها و نهادها قرار گرفته تا خطرات و آسیب‌ها در حوزه اعتیاد کاهش یابد.

وی نگرانی خانواده‌ها را در حوزه آسیب‌های اعتیاد و دلواپسی‌‌هایشان را یادآور شد و گفت: تا زمانی که نهاد خانواده و نهادهای مرتبط اجتماعی دست به دست هم ندهند کاهش آسیب‌ها در این حوزه اتفاق نمی‌افتد و باید با واقع‌بینی در این حوزه ورود پیدا کرده و کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل نیز در این جلسه به عزم راسخ پلیس در مبارزه با قاچاقچیان و دانه‌درشت‌ها در حوزه توزیع مواد افیونی اشاره کرد و افزود: ما با تقدیم 4 هزار نفر شهید در این راه اجازه نمی‌دهیم تا عده‌ای با سرمایه‌های گرانسنگ این مملکت بازی کنند.

محمد خیرخواه اظهار کرد: در استان با اطلاعاتی که به دست می‌آوریم به سرعت نسبت به دستگیری و مبارزه با باندهای قاچاق اقدام می‌کنیم به طوری که در 9 ماهه امسال در این زمینه با یک جهش 60 درصدی روبرو بودیم و در اکثر موارد قاچاقچیان در همان مبادی اولیه دستگیر شدند.

901

کد خبر: 892169

وب گردی

وب گردی