پاسخ مقام معظم رهبری به آقای هنیه باعث تقویت حرکت مقاومت در مرزهای فلسطین اشغالی شده است

اسامه حورانی گفت: مذاکره با رژیم صهیونیستی خیانت و خلاف میل مردم فلسطین است و سازش و مذاکره با رژیم صهیونیستی نتوانسته شهرک سازی ها و بازداشت فلسطینیان را متوقف کند.

اسامه حورانی مسئول روابط عمومی انجمن دانشجویان فلسطینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز با اشاره به پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: این نامه نقش موثری در افزایش روحیه مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری و تداوم انتفاضه غیر مسلحانه داشته و باعث تشدید و تقویت حرکت مقاومت در مرزهای فلسطین اشغالی شده است.

وی با بیان اهمیت ابعاد این نامه افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر موضع بنیادی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت از مردم فلسطین در راه مقاومت موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین شده است و به آنها اطمینان داده است که جمهوری اسلامی ایران تا زمان پیروزی در کنار مردم فلسطین خواهد ماند.

حورانی مذاکره و سازش با رژیم صهیونیستی را بی فایده خواند و گفت: یکی از نکات مهمی که در نامه مقام معظم رهبری مطرح شده است عقب افتادن پیروزی فلسطین با انجام مذاکره با رژیم صهیونیستی است. این موضوع مورد تایید مردم مقاوم فلسطین است. مذاکره با رژیم صهیونیستی خیانت و خلاف میل مردم فلسطین است.

مسئول روابط عمومی انجمن دانشجویان فلسطینی گفت: مذاکره از گذشته به نفع ملت فلسطین نبوده و درحال حاضر و آینده نیز نخواهد بود. تجربه زیادی در این زمینه داریم و این مذاکرات باعث تضعیف مواضع فلسطین شده است. بارها سازش و مذاکره با رژیم صهیونیستی نتوانسته شهرک سازی ها و بازداشت فلسطینیان را متوقف کند.

این دانشجوی مقطع دکتری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط برخی سران منطقه را محکوم کرد و گفت: سران برخی کشورهای عربی در حال عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند. این ماموریت قبلا به صورت پنهانی انجام می شد و در حال حاضر آشکار شده است.

وی افزود: این ها در آینده اسیر این رژیم و استکبار جهانی خواهند شد که هرگز به نفعشان نخواهد بود. هر کشوری که قضیه فلسطین را در اولویت خود قرار ندهد شکست می خورد.

حورانی با اشاره به کشتار فلسطینیان در جمعه سیاه این اتفاقات را سرآغاز حرکت های اعتراضی جدید دانست و گفت: این اعتراضات به مرور از لحاظ رسانه ای تشدید خواهد شد. راهپیمایی های بازگشت نمونه ای از همین ایستادگی است. در این راهپیمایی ها تعداد زیادی از مردم از تمام فرق و احزاب زیر پرچم فلسطین تظاهرات می کنند و این تظاهرات نسبت به گذشته پرشورتر و متحدترصورت می گیرد.

مسئول روابط عمومی انجمن دانشجویان فلسطینی به ارتباط این انجمن با بسیاری از تشکل های دانشجویی با هدف اجرای فعالیت های مختلف اشاره و اظهار کرد: یکی از برنامه های این انجمن تبلیغات برای رفع شبهات مطرح شده توسط رسانه های غربی است. همچنین کارهای رسانه ای در خصوص فلسطین و تولید محتوا به زبان های مختلف از جمله فارسی از دیگر فعالیت های این انجمن است.

وی با بیان اینکه اکثریت مردم فلسطین در جریان و در مسیر مقاومت هستند، گفت: تمام تشکل ها و گروه های فلسطینی از گذشته تا کنون اگر بین مردم فلسطین محبوبیت پیدا کردند به دلیل شعار «مقاومت» بوده است. نمونه آن جنبش حماس و جهاد اسلامی است. این یک نکته کلیدی است.

حورانی به سخنی از امام خمینی (ره) که فرمود رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی است اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی در قلب امت مسلمان است و همه بلاها و مشکلات جهان اسلام به خاطر رژیم صهیونیستی است. اگر مسلمانان به این قضیه توجه نکنند باعث شکست آنها خواهد شد.

وی افزود: حق محض با باطل محض در حال جنگ است. فلسطین از خیلی جنبه ها از لحاظ استراتژیک، دینی و انسانی موقعیت ارزشمندی دارد. مشاهده می کنیم که مردم دوستان و آزادی خواهوان جهان طرفدار مقاومت فلسطین هستند. یک نمونه آن تحریم کالاهای صهیونیستی توسط برخی مردم کشورهای غربی و سایر نقاط جهان است.

مسئول روابط عمومی انجمن دانشجویان فلسطینی فعالیت های بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی و تفاهمات اخیر این دانشگاه با آموزش عالی کشور سوریه را خوشحال کننده توصیف کرد و گفت: این حرکت ها در پشیرفت علم و انتقال علوم در کشورهای اسلامی بسیار اثرگذار است. روابط در حوزه علمی جنبه استراتژیک دارد. شاید اثر و نتیجه آنی نداشته باشد اما در درازمدت آثار مثبتی خواهد داشت. جمهوری اسلامی ایران محبوبت بیشتری در منطقه پیدا خواهد کرد و از لحاظ فرهنگی و اجتماعی اثرگذاری مثبتی خواهد گذاشت.

اسامه حورانی وحدت فلسطینیان، وحدت امت اسلامی و مقاومت و ایستادگی را رمز پیروزی و راه نجات فلسطین خواند و خاطر نشان کرد: وحدت، مقاومت و جهاد راه نجات فلسطین است. در حوزه دانشجویی وظیفه اصلی ما برقراری ارتباط با اقشار مختلف مردم است. یک دانشجو می تواند بهتر از هزار سفیر تاثیرگذار باشد و با توجه به ارتباط نزدیک با اقشار مردم می تواند کمک شایانی در راه نجات فلسطین انجام دهد.

203

کد خبر: 921313

وب گردی

وب گردی