دانشگاه متولی اصلی ایجاد تحول در جامعه است

استاندار هرمزگان با اشاره به نقش مهم دانشگاه دررشد و پیشرفت استان گفت: دانشگاه به عنوان کارخانه انسان سازو تولید کننده علوم متولی اصلی ایجاد تحول در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از بندرعباس، فریدون همتی درمراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تاکید برحفظ ارزش های نظام و انقلاب در دانشگاهها گفت: تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از وظایف مهم دانشگاه درجهت اعتلای کشور است.

وی استاندارد سازی دانشگاه‌ها در راستای سرعت بخشیدن به تولیدات علمی را خواستار شد و افزود: فراهم نمودن امکانات و زیر ساخت های لازم و تشویق دانشگاهیان در جهت فعالیت های پژوهشی و تولید علم از موارد مهم دانشگاه اثربخش در کشور است.

نماینده ارشد دولت در هرمزگان اظهار کرد: دانشگاه باید بتواند با مشارکت جوانان و استفاده از ظرفیت های توانمند خود زمینه تحول و پیشرفت جامعه هموار سازد و در جهت رفاه عمومی جامعه، نقشه راهبردی جامع ارائه دهد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه دانشگاهها باید متناسب با موقعیت استان فعالیت کنند اظهار کرد: دانشگاه باید با نیاز سنجی درست و براساس نیاز و ظرفیت های موجود استان حرکت کند و با استفاده از نیروهای توانمند علمی، پشتوانه فنی خوبی در جهت رفع مشکلات و موانع جامعه بردارد.

وی ایجاد روحیه نشاط و امید در جوانان را از وظایف مهم در دانشگاه دانست و عنوان کرد: امروز باید بی تفاوتی و کم توجهی از چهره دانشگاها برچیده شود و به جای آن امید، نشاط و انرژی در بین دانشگاهیان بویژه جوانان پراکنده شود و با مشارکت دادن و به کارگیری آنان در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی و..... به تقویت اندیشه های بکر و نوآورانه آنان کمک نماییم.

همتی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید همگام با علوم نوین گام بردارند و استادان باید علوم خود را به روز رسانی کرده و با نسل امروز دانشگاهی همراه شود گفت: امروز سرعت شتابنده علم آنچنان در حال طی مسیر است که باید خود را آماده گذر از دانشگاه های کارآفرین محور کرده تا از قافله علم عقب نمانیم.

استادار هرمزگان یادآوری کرد: که برای پیشرفت و رشد یک جامعه، همدلی، همراهی و تلاش برای دستیابی به موفقیت حرف اول را می زند گفت: با تشریک مساعی و تعامل سودمند می توانیم به سمت قله های افتخار و بالندگی حرکت کنیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1028308

وب گردی

وب گردی