نشست خبری سخنگوی دولت با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان آغاز شد

نشست خبری علی ربیعی سخنگوی دولت با اصحاب رسانه استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،علی ربیعی ضمن عرض تبریک به‌مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در زمینه بحث کرونا متأسفانه شاهد کاهش 20درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم و امروز از لحاظ ابتلا در جایگاه سیزدهم جهان قرار داریم که باید با رعایت پروتکل‌ها این شرایط را بهبود ببخشیم.

سخنگوی دولت افزود: باید از استان‌های مرزی به‌ویژه سیستان و بلوچستان که مرزبان سلامت هستند تشکر ویژه داشته باشم؛ در حالی که کشورهای همسایه با بیماری‌هایی از جمله سل، سرخک و مالاریا درگیر هستند، مردمان این استان به بهترین شکل از ورود این بیماری‌ها به کشور جلوگیری کرده‌اند.

وی در مورد بحث اربعین با وجود اعلام دولت و همچنین دولت عراق مبنی بر اینکه "امسال راهپیمایی اربعین نخواهیم داشت" عنوان کرد: متأسفانه عده‌ای با اطلاع‌رسانی غلط مشکل‌آفرین شده‌اند. باید همان گونه که علما نیز تأکید داشته‌اند امسال با توجه به بحران کرونا فضا مدیریت شود.

سخنگوی دولت با اشاره به مصوبه اخیر دولت برای بهبود حقوق بازنشستگان افزود: با دستور رییس جمهوری و تلاش های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امسال بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافت.

علی ربیعی در نشست خبری با رسانه های سیستان و بلوچستان افزود: در یک مرحله بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان کارگری و یکشنبه گذشته (۳۰ شهریور) نیز بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان لشکری و کشوری به تصویب دولت رسید.

وی اظهار کرد: با مصوبه اخیر دولت بازنشستگان لشکری و کشوری ۹۰ درصد ناخالص شاغل هم گروه خود دریافت می کنند و می توان گفت با  دو افزایش ابتدای امسال و همسان سازی اخیر، حقوق بازنشستگان ۸۴ درصد حداقل افزایش یافته است.

سخنگوی دولت گفت: دولت بر این امر واقف است که زندگی بازنشستگان و حقوق بگیران با سختی همراه شده و از این رو یکی از سیاست‌های خود را بر افزایش قدرت خرید مردم قرار داده است.

وی بیان کرد: در جنگ اقتصادی و زورگویی آمریکا از هویت ملی و مردمان سرزمینمان دفاع کامل خواهیم کرد.

ربیعی تصریح کرد: آن روز رژیم صدام، قرارداد الجزایر را پاره کرد و امروز رژیم ترامپ همان کار را با توافق برجام کرد آن روز رژیم صدام شهرها و روستاهای ما را به ویرانی تهدید می کرد و امروز رژیم ترامپ، مراکز فرهنگی و تمدنی ما را به نابودی تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: آن روز رژیم صدام، مردم ما را به زیر بمباران موشک و بمب گرفته بود و امروز رژیم ترامپ با بمباران تحریم و ترور اقتصادی، سلامت، زندگی، معیشت و جان مردم را هدف گرفته و هر روزه بر رنج افزوده و امنیت روانی آنها را مورد حمله قرار می‌دهد.

سخنگوی دولت افزود: آن روز بعد از شکست رژیم صدام، نایبان آنها انتقام این شکست را با ترور شهید صیادشیرازی گرفتند و امروز رژیم ترامپ عقده شکست خود در حمایت از داعش را با ترور سردار شهید سلیمانی، این سرباز وطن گشودند. 

وی ادامه داد: تاریخ خود را تکرار کرده و پایان و سرانجام این شرارت هم محکوم به تکرار همان تاریخ است دفاع مقدس برای آنها کافیست تا بدانند که ملت ما هرگز به قلدری و زورگویی تسلیم نمی‌شود و قلدرها و زورگویان را دیریا زود به زانو خواهد انداخت. 

ربیعی بیان کرد: آن روز جبهه خرمشهر، هویزه و قصر شیرین بود امروز جبهه مقابله با تروریسم اقتصادی و جنگ اقتصادی است هر جا تحریم است مقاومت در مقابل تحریم باید باشد.

سخنگوی دولت افزود: ما در ارائه طرح‌های صلح از یمن تا سوریه و در سراسر خلیج فارس، پیشتاز بوده ایم. از نگاه ما، هیچ اختلافی میان همسایگان نیست که با گفت‌وگو و دیپلماسی برطرف شدنی نباشد مشروط به آنکه همه دولت ها به اندازه ما مشتاق صلح باشند و از توهم حذف همسایگان و دوستی با دشمنان قسم خورده منطقه دست بردارند.

 وی افزود: دفاع مقدس برای آنها کافیست تا بدانند که ملت ما هرگز به قلدری و زورگویی تسلیم نمی شود و قلدرها و زورگویان را دیر یا زود به زانو خواهد انداخت.

ربیعی بیان کرد: متاسفانه در موارد ابتلا به ویروس کرونا در رتبه ۱۳ جهان قرار داریم و باید پروتکل های بهداشتی بیشتر رعایت شود

وی ادامه داد: هنوز در پاساژها و نانوایی ها بخوبی پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود و شاهد کاهش ۲۰ درصدی رعایت این پروتکل از جمله استفاده نکردن  از ماسک است.

سخنگوی دولت گفت: دولت برای تهیه واکسن انفلوآنزا اقدامات بسیار مهمی انجام داده است.

وی بیان کرد: تولید واکسن انفلوآنزا در جهان سال گذشته ۲۵۰ میلیون بوده و امسال تولید بین ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد واکسن پیش بینی می شود.

ربیعی تصریح کرد: برنامه ریزی هایی برای تامین واکسن آنفلوآنزا برای افرادی از جمله خانم های باردار و بیماران دارای نقض ایمنی تامین و از طریق سیستم بهداشت توزیع می شود.

وی افزود: همچنین برای افراد بالای ۶۵ سال از طریق داروخانه‌ها و با کارت ملی توزیع می‌شود.


انتهای پیام

کد خبر: 1073102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =