فرهنگ رشادت‌ و ایثارگری باید به نسل‌های جدید منتقل شود

وزیر علوم انتقال یاد و خاطره و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جدید را از وظایف خطیر همگان به شمار آورد و گفت: انتقال فرهنگ رشادت‌ و ایثارگری به نسل‌هایی که شهدا و جانبازان ۸ سال دفاع مقدس را از نزدیک ندیده‌اند از واجبات هفته تجلیل دفاع مقدس است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین تقدیر از رزمندگان و ایثارگران شاغل و بازنشسته ستادی این وزارت که دوشنبه ۷ مهرماه با حضور غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی و تعدادی از ایثارگران و جانبازان حوزه ستادی در سالن شهدای جهاد علمی در سالن شهدای جهاد علمی برگزار شد، حفظ و انتقال خاطره و فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های جدید را از کارهای سخت و خطیر همگان برشمرد.

غلامی در این مراسم اظهار کرد: آیین تجلیل از هفته دفاع مقدس سال‌هاست که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، ایثارگران و جانبازان تکرار می‌شود. در طی این تکرارها ما با یک تغییر نسل هم روبرو بوده‌ایم؛ نسل‌هایی که جنگ را ندیده‌اند شهدا و جانبازان ۸ سال دفاع مقدس را از نزدیک ندیده‌اند لذا حفظ آنچه که در این سال‌ها رخ داده و فرهنگ رشادت‌ها و ایثارگری‌های آن عزیزان از واجبات هفته تجلیل دفاع مقدس محسوب می‌شود.

وی با بیان این که آنچه رزمندگان و ایثارگران انجام دادند در جای جای وطن قابل لمس است، گفت: در هر نقطه از کشور حتی در مکان‌هایی که کیلومترها با فضای آن زمان جنگ فاصله دارد این خاطره‌ها زنده هستند و این فضای استثنائی وجود دارد و اثرات و برکات همین فضای استثنائی است که انقلاب اسلامی را بیمه کرده است.

وزیر علوم با اشاره به این که در ابتدای این مسیر نقطه کلیدی کار رهبری امام راحل بود، گفت: در ادامه رهبریت مقام معظم رهبری که با همان ایمان و قدرت جریان را جلو بردند. اکنون که در هفته گرامیداشت خاطرات شهدا و ایثارگران دفاع مقدس هستیم باید بدانیم یاد و خاطره آنها همچون گنجینه فرهنگی مهمی است که ما مسئولیت داریم آن را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم یعنی جامعه ایثارگران ضمن انجام رسالت خود در بحث ایثارگری باید نقش الگو را برای نسل‌های جدید ایفا کنند.

غلامی با اشاره به ویژگی‌های جامعه ایثارگر گفت: ایثارگری حاصل یک عمر است و تنها به یک دوره خاص تعلق ندارد هر چه بتوانیم نسل جدید را به این جامعه نزدیک‌تر کنیم توانسته‌ایم یک سرمایه بزرگ را حفظ کرده باشیم. باید دعا کنیم که تمام کسانی که در راه حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران ایثار و از جان گذشتگی کردند در این راه ثابت قدم باشند و هیچ چیز نتواند آنها را دلسرد و ناامید کند.

در ادامه این مراسم غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و مشاور وزیر علوم در امور شاهد و ایثارگر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان به ویژه شهیدان دفاع مقدس گفت: امروز اگر ما شاهد امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم حاصل مجاهدت‌ها و رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگانی است که با تمام وجود در صحنه جنگ حاضر شدند و برای سرافرازی نظام جمهوری اسلامی از همه چیز خود گذشتند.

وی افزود: مجموعه بزرگ ایثارگران آموزش عالی کشور و رزمندگان، جانبازان، ایثارگران این حوزه در دوران ۸ سال دفاع مقدس جانفشانی‌های بسیاری کردند و فلسفه برگزاری این نشست در چهلمین سالگرد دفاع مقدس تقدیر و تشکر از این رشادت‌ها و جانفشانی‌هاست که امیدواریم در آینده جلسات بیشتری را با این عزیزان داشته باشیم و از مسئولان مرتبط با این حوزه دعوت کنیم تا درخصوص حفظ فرهنگ ایثار و شهادت و رسیدگی به مطالبات و انتظارت این عزیزان گفت‌وگو و تبادل نظر داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =