جمهوری آذربایجان در دام ترکیه نیفتد

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای با هشدار به دخالت ترکیه در جنگ قره‌باغ کوهستانی، خواستار آتش‌بس و گفت‌وگو میان طرفین درگیر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، وزارت خارجه سوریه خواستار حل و فصل سیاسی بحران در قره‌باغ کوهستانی شد و در خصوص حضور ترکیه در این بحران به جمهوری آذربایجان هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) یک منبع رسمی در وزارت خارجه این کشور، گفت: «سوریه به دولت آذربایجان هشدار می‌دهد که آگاه باشد و در دام برنامه‌های ترکیه نیفتد و پیشنهاد ارمنستان برای آتش‌بس و گفت‌وگو و خل اختلافات را بپذیرد.»

او همچنین گفت که دولت سوریه در خصوص دخالت‌ ترکیه در درگیری ارمنستان و آذربایجان هشدار می‌دهد و این اقدام ترکیه را در راستای وخیم‌تر کردن اوضاع می‌داند.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که حضور و حمایت ترکیه از باکو همچون دیگر اقدامات این کشور در دیگر نقاط جهان و در راستای «بحران‌آفرینی» و «شعله‌ورتر کردن آتش فتنه» است.

دور جدید درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد ششم مهر ماه آغاز شده است.

 جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

انتهای پیام/.

کد خبر: 1074958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =