جمهوری آذربایجان مدعی تسلط بر شهر «جبرئیل» شد

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان از تسلط ارتش این کشور بر شهر «جبرئیل» که در سه دهه گذشته در کنترل ارتش ارمنستان قرار داشت، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان امروز (یکشنبه) از تسلط نیروهای ارتش این کشور بر شهر «جبرئیل» در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» خبر داد.

به نوشته وبگاه روزنامه ینی شفق، وزارت دفاع ترکیه نیز در بیانیه‌ای به نقل از «منابع موثق در جمهوری آذربایجان» از تسلط بر این شهر خبر داد و آن را یک شهر «راهبردی» توصیف کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است که ارتش جمهوری آذربایجان روستاهای «مرجانلی»، «مرالیان» و «شیبای» را در اطراف نیز به کنترل خود درآورده است.

همزمان وزارت دفاع آذربایجان نیز از ساکنان منطقه «قره‌باغ کوهستانی» خواسته است تا از مناطق درگیری دوری کنند تا در جریان حملات آسیبی به آن‌ها نرسید.

امروز همچنین در پی انتشار گزارش‌هایی در مورد بمباران شهر «گنجه» آذربایجان، منابع خبری از شنیده شدن چند انفجار در شهر «استپاناکرت»، مرکز منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی»، خبر داده‌اند.

دور جدید درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد ششم مهر ماه آغاز شده است.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =