کانون فرهنگی «کتاب‌خوانی» راه‌اندازی می‌شود/ برگزاری مسابقه «بندی از بندگی» در دانشگاه آزاد تهران‌غرب

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: استادانی در تمامی حوزه‌ها و تخصص‌ها برای حضور در بین دانشجویان و کانون‌های فرهنگی شناسایی شده و از آنها دعوت شده تا در جمع‌ها و گعده‌های دانشجویی حضور پیدا کنند.

سیدحسین پیشگر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب اظهار کرد: با شیوع کرونا در کشور تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا دانشجویان علی‌رغم سپری کردن روند آموزشی و فرهنگی در دانشگاه حضور فیزیکی نداشته باشند.

وی افزود: به تبع همین موضوع سامانه‌هایی برای درخواست‌های دانشجویی راه‌اندازی کردیم و کارشناسان دانشگاه برای پیش‌برد امور دانشجویی درصورت نیاز با دانشجویان تماس حاصل می‌کردند. درخواست خروج از کشور یکی از موضوعاتی بود که از طریق سامانه‌ای در سایت دانشگاه پیگیری می‌شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب بیان کرد: با توجه به اینکه برگزاری مرسوم و حضوری برنامه‌های فرهنگی از ابتدای سال تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته بود، مسابقات و جشنواره‌هایی به کمک فضای مجازی و غیرحضوری برای دانشجویان پیش‌بینی شد. مسابقات حل جدول یکی از این برنامه‌ها بود که با استقبال خوبی نیز روبرو شد.

پیشگر با اشاره به برگزاری مسابقه «بندی از بندگی» نیز عنوان کرد: کتاب‌هایی به‌صورت الکترونیکی(با تالیف حجت‌الاسلام قرائتی) در اختیار دانشجویان گذاشته شد و آنها با پاسخگویی به سوالاتی که در سایت دانشگاه قرار داده می‌شد به مراحل بالاتر راه پیدا می‌کردند. قریب به 400 نفر در این مسابقات شرکت کردند و جوایز با قرعه‌کشی اهدا شد.

وی ادامه داد: استقبال کم‌نظیر دانشجویان منجر به این شد تا نسبت به کانون فرهنگی و دانشجویی  «کتابخوانی» اقدام کنیم و دانشجویان در این کانون به فعالیت‌های مربوط به ترویج و معرفی کتاب بپردازند. فایل‌هایی در قالب پادکست برای تفسیر زیارت عاشورا تهیه و در هشت هفته مسابقه‌ای نیز در این خصوص برگزار شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب تصریح کرد: جشنواره آنلاین غذاهای ایرانی به‌همت کانون علمی گردشگری و برنامه، ضیافت اندیشه و کارگاه‌های توانمندسازی استادان و بهار قرآن(16 جلسه 2 ساعته) نیز از جمله رویدادهای فرهنگی است که در این مدت پیاده شدند. همه فعالیت‌ها در 6 ماهه نخست سال در بستر مجازی پیش‌بینی شدند.

پیشگر پیرامون ساماندهی فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی تشریح کرد: صفحه‌ای برای معرفی کانون‌ها و تشکل‌ها طراحی شد و از طریق پیامک از دانشجویان کل دانشگاه دعوت کردیم تا این صفحه را مطالعه کرده و برای همکاری و ارائه ایده برای آنها اعلام آمادگی کنند. از این طریق علاقه‌مندان و دانشجویان مشتاق بسیاری شناسایی شد و با برگزاری جلسه‌ای مجازی، نقطه نظرات برای شروع کار گرفته شد. دو کانون جدید نیز در اثنای جلسه مجازی شناسایی دانشجویان علاقه‌مند تاسیس شد. 

وی گفت: سیاست‌گذاری‌های کلانی که از سوی معاونت فرهنگی سازمان مرکزی ابلاغ شده درحال پیگیری و برنامه‌ریزی است و هدف‌گذاری‌های فرهنگی واحد دانشگاهی تهران غرب براساس اقطاب اثرگذار فرهنگی تعریف شده است. استادانی در تمامی حوزه‌ها و تخصص‌ها برای حضور در بین دانشجویان و کانون‌های فرهنگی شناسایی شده و از آنها دعوت شده تا در جمع‌ها و گعده‌های دانشجویی حضور پیدا کنند و کارکرد هدایت و حمایت را پی خواهیم گرفت. برنامه‌های توانمندسازی استادان نیز با جدیت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078460

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =