پنجمین کرسی علمی ترویجی واحد کرج برگزار شد/ نقش موثر توجه به معنویت در مدیریت بحران

پنجمین نشست کرسی ترویجی در سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با عنوان نقش موثر توجه به معنویت در مدیریت بحران به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، این نشست آنلاین که با استقبال و حضور شایسته اعضای  هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی بصورت مجازی و با همکاری مجدانه معاونت پژوهش و فناوری واحد کرج، هیات اندیشه ورز استان البرز برگزار شد.

   در این نشست مرتضی اخلاقی فرد پژوهشگر حوزه دین و روانشناسی و عضو هیات علمی واحد کرج، ضمن تعریف مولفه معنویت در حوزه دین، عرفان و روانشناسی،  مهمترین تأثیر توجه به معنویت در مدیریت بحران را تغییر نگرش و تفسیر فرد نسبت به بیماری و زندگی دانست.

  وی اظهار داشت: این تغییر در باورها بر ارزیابی های شناختی فرد تأثیر گذاشته و وقایع منفی و استرس ناشی از آن را به شکلی منطقی مدیریت می کند وی همچنین  اشاره  نمود که  انسان در سایه ی اتصال به خدا و منابع معنوی به حس قوی تری از امنیت دست می یابد و توان سازگاری او با مشکلات روانی و جسمی ناشی از بیماری به شکل کارآمدتر بالا می رود.

  اخلاقی فرد همچنین از معنویت به عنوان پناهگاهی امن یاد کرد که به زندگی بیمار معنا می بخشد و آن را عنصری برشمرد که هدف درمانگران جسمی و روحانی است.

  وی تصریح کرد: معنویت با  افزایش تاب آوری و امیدواری سبب دستیابی به استحکام روانی و جسمی فرد شده و در نتیجه باعث معنابخشی به زندگی در سایه ی معنویت میشود.

در انتهای مباحث داوران کرسی سوالات و مطالبی را بیان نموده و پاسخ های لازم توسط  اخلاقی فرد ارائه شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1078507

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =