۱۳ آبان یادآور مطالبه‌گری و اتحاد دانشگاهیان

سیدجلال دهقانی؛ معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام
۱۳ آبان یادآور مطالبه‌گری و اتحاد دانشگاهیان

مهمترین پیام‌ سیزده آبان برای قشر دانشجو و دانشگاهیان، پویایی، تحرک، مطالبه‌گری، عدم سرسپردگی نسبت به ظلم، ادای تکلیف شرعی، داشتن حس سیاسی، بصیرت افزایی، زمان شناسی واتحاد و هم دلی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روز ۱۳آبان یادآور سه واقعه بسیار مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که مهمترین آن تسخیر سفارت آمریکا یعنی لانه جاسوسی استکبار جهانی بدست با کفایت دانشجویان انقلابی است. با تسخیر سفارت  آمریکا و بلافاصله قطع کلیه ی روابط با آمریکا از یک طرف هیمنه ی پوشالی آمریکا در ایران و منطقه در هم شکست و از طرفی نقاب از چهره به ظاهر حامی دموکراسی و موجه استکبار جهانی  با اعتراف کارمندان سفارت و کشف اسناد بسیار محرمانه برداشته شد. این بود که امام ژرف نگر و عارف دوران آنرا مهمتر از انقلاب اول و انقلاب دوم نامید.

روز سیزدهم آبان به همه مستضعفان جهان آموخت که بر ضد مستکبران قیام کنند و حقوق از دست رفته خویش را از چنگال استکبار و استعمار بیرون کشند. پیام روز سیزدهم آبان به مسلمانان این است که تنها در برابر پروردگار جهانیان و مکتب توحید به نماز بایستند و فقط در پیش گاه خدا به کرنش بنشینند و تا همیشه زمان در برابر ظلم و زورگویی ابرقدرت‌ها سرتسلیم فرود نیاورند.

اما مهمترین پیام‌های این روز برای قشر دانشجو و دانشگاهیان، پویایی، تحرک، مطالبه گری، عدم سرسپردگی نسبت به ظلم، ادای تکلیف شرعی، داشتن حس سیاسی، بصیرت افزایی، زمان شناسی واتحاد و هم دلی است.

دانشجویان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ثابت کرده‌اند که هر زمان به موقع به میدان آمده و با تاسی از منویات مقام معظم رهبری و با تعصب انقلابی و امیدوار به آینده روشن، بزرگترین سد پیش روی خود را شکسته و دشمنان اسلام و انقلاب و این مرز و بوم  را نا امید کرده‌اند.

* معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام

انتهای پیام/

کد خبر: 1079171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =