پایش سلامت روانی و جسمانی دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: تقابل و مواجهه غیراصولی دانشجویان و کارکنان دانشگاه در این دستورالعمل از نقاط ضعف آن به‌شمار می‌رود که باید بازنگری‌های مقتضی در آن اعمال شود.

سیدحسین پیشگر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به رویکرد تحولی معاونت فرهنگی و دانشجویی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: سیاست‌گذاری و خط‌مشی مدیریت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی براساس سیاست‌های تحولی اقطاب اثرگذار فرهنگی ریل گذاری شده است.

وی افزود: شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت استادان به‌ویژه اعضای هیئت علمی گروه معارف در دستور کار قرار گرفته است. ساماندهی فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی با استفاده از ظرفیت استادان از کار ویژه‌های معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب شمرده می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب درباره اجرای آیین‌نامه آراستگی و شئون رفتاری بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در واحد تهران غرب مورد توجه جدی قرار گرفت، بخشنامه و دستورالعمل آراستگی و شئون است. تقابل و مواجهه غیراصولی دانشجویان و کارکنان دانشگاه در این دستورالعمل از نقاط ضعف آن به‌شمار می‌رود.

پیشگر با اشاره به لزوم اصلاح دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: خلاء نکات رفتاری در این دستورالعمل منجر به درگیری و مقابله غیرضروری دانشجویان و کارکنان حراست دانشگاه شده بود که واحد تهران غرب تدبیر دیگری برای اجرای این دستورالعمل اندیشیده است.

وی ادامه داد: سعی کردیم الگوی رفتاری را در این خصوص پیاده کنیم تا دانشجویان نسبت به پوشش و رفتارهای فرهنگی خود حساس و ملاحظه داشته باشند، به این شکل که معاونت فرهنگی پیام‌ها و تذکرات رفتاری را از طریق کاربری پورتال دانشجویان به آنها ارسال می‌کرد و بدین ترتیب مواجهه فیزیکی و رو در رو اتفاق نمی‌افتاد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب تصریح کرد: رویارویی کارکنان حراستی و دانشجویان از نظر اصلاح رفتاری و فرهنگی کارساز نبوده و تاکنون روشی که واحد تهران غرب در پیش گرفته عملیاتی تر و راهگشاتر بوده است. ارسال پیام‌هایی از طریق سامانه‌ دانشگاه، ارجمندی شخصیت دانشجو را حفظ می‌کرد.

پیشگر خاطرنشان کرد: باتوجه به تاکید ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی به پایش سلامت روانی و جسمانی دانشجویان در بدو ورود آنها به دانشگاه، سامانه‌ای آنلاین در سایت اینترنتی دانشگاه بارگذاری کرده‌ایم و به دانشجویان اعلام شده تا اطلاعات خود و خانواده‌شان را (بدون نیاز به مستندات) وارد کنند. 

وی گفت: طبق هماهنگی‌هایی که با بیمارستان بوعلی دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت، تست‌های قد، وزن، فشار خون و میزان قند دانشجویان انجام شد و در سامانه‌ مذکور ثبت شده است. اطلاعات ثبت شده در اختیار مرکز مشاوره دانشگاه قرار گرفته تا با بررسی پرونده دانشجویان در صورت نیاز اقدامات لازم انجام شود. کابرد اصلی این پایگاه اطلاعاتی در هنگام وقوع بحران‌های مختلف مانند ویروس کرونا است، با این اطلاعات می‌توانیم دانشجویان آسیب‌پذیر را غربال کرده و امکانات ویژه‌تری در اختیار آنها بگذاریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =