تظاهرات علیه « قسد» در سوریه در اعتراض به مانور مشترک با ائتلاف بین‌المللی

صدها نفر از ساکنان حومه شرقی «دیر الزور» سوریه همزمان با مانور مشترک نیروهای دموکراتیک سوریه با ائتلاف بین‌المللی علیه آنها تظاهرات کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، صدها نفر از ساکنان شهرک «هجین» در حومه شرقی «دیرالزور» سوریه با برگزاری تظاهرات، آتش زدن لاستیک خودروها و بستن مسیرهای اصلی، خواستار آزادی فوری بازداشت‌شدگان و پایان دادن به ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها از سوی «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) شدند. 

به نوشته روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» چاپ لندن، نیروهای قسد(شبه‌نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا) یک هفته است که این ممنوعیت تردد را اعمال کرده‌اند اما عصر دیروز شمار زیادی از زنان و مردان سوری با برگزاری تظاهراتی که سه ساعت به طول انجامید خواستار  آزادی فوری کسانی شدند که طی روزهای اخیر توسط نیروهای قسد بازداشت شده‌اند. معترضان همچنین بر ضرورت بهبود خدمات، تامین نان، برق و آب آشامیدنی و پایان دادن به ظلم تاکید کردند.

این در حالی است که «هانا نیومان» عضو پارلمان اتحادیه اروپا در بازدید رسمی از شهر «القامشلی» گفت که تجربه «حکومت خودمختار» نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) «موفق» بوده و می‌توان آن را در دیگر نقاط سوریه و مناطق مورد مناقشه بین‌المللی، منطقه‌ای و محلی نیز منطبق کرد.

وی تصریح کرد که بسته‌شدن گذرگاه «الیعربیه»با عراق موجب شده ساکنان مناطق شرق فرات ازجمله ده‌ها اردوگاه، بیش از ۱۰۰ هزار آواره و پناهنده عراقی و ۱۲ هزار خانواده پناهنده غربی و عربی در اردوگاه الهول از دسترسی به کمک‌های بین‌المللی محروم شوند.

این عضو پارلمان اتحادیه اروپا  در دیدار با «عبدالکریم عمر»، رئیس دایره روابط خارجی نیروهای دموکراتیک سوریه تأکید کرد که  دخالت‌های ترکیه موجب ایجاد مشکلات متعدد برای بسیاری کشورها به ویژه کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است .

وی افزود: هدف مااطلاع جامعه بین‌الملل از این امور و نقض آشکار حقوق ساکنان این منطقه  است.

نیومن همچنین گفت که قصد دارد از اردوگاه‌های الهول و «روژ» که خانواده‌های تروریست‌های داعش را در خود جای داده‌اند، بازدید کند و گزارش مفصلی دربارخ وضعیت آنها به پارلمان اروپا ارائه دهد.

همزمان با این تحولات، نیروهای ائتلاف آمریکایی نیز با نیروهای قسد در پایگاه  میدان نفتی «العمر» در شرق دیرالزور مانور مشترک برگزار کردند و شاهدان عینی و ساکنان این منطقه از شنیده شدن صدای چندین انفجار و تیراندازی طی دو روز گذشته خبر دادند. یک مقام مسئول برجسته در این منطقه نیز از گشت زنی نیروهای ائتلاف با هدف تعقیب و پیگرد عناصر داعش خبر داد.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1080282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =