مخالف استفاده از عبارت "تروریسم اسلامی" هستیم

شیخ الازهر مصر طی دیدار وزیر خارجه فرانسه با او گفت که همه باید استفاده از عبارت «تروریسم اسلامی» را متوقف کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، شیخ الازهر مصر اهانت به پیامبر اسلام (ص) را اقدامی مردود خواند و گفت که توهین کنندگان به ایشان را تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد.

او این اظهارات را در دیدار «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه گفت که بعد از موضع‌گیری کشورهای اسلامی در برابر اهانت‌ها به پیامبر (ص) و اسلام به مصر سفر کرده است.

شیخ الازهر مصر در این دیدار گفت که مخالف این است که از عبارت «تروریسم اسلامی» استفاده شود.

او گفت: «از همه می‌خواهیم که فوراً استفاده از این عبارت متوقف کنند؛ چرا که احساسات مسلمانان در جهان را جریحه‌دار کرده و در تضاد با واقعیتی است که همه آن را می‌دانند».

احمد الطیب همچنین گفت: «اهانت به پیامبر (ص) به کلی مردود است و ما هر کسی را که به پیامبر اکرم اهانت کند، در مجامع و دادگاه‌های بین‌المللی تحت پیگرد قانونی قرار خواهیم داد».

شیخ الازهر مصر پیشتر به دنبال اهانت به پیامبر (ص) و حمایت مقامات فرانسه از جمله شخص امانوئل ماکرون، رئیس جمهور این کشور از انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام خواستار جرم‌انگاری اهانت به پیامبران و ادیان‌ در جهان شد.

ماکرون بعد از اینکه یک شهروند چچنی یک معلم تاریخ را به دلیل انتشار تصاویر و کاریکاتورهای موهن از پیامبر (ص) سر برید، این اقدام را «تروریسم اسلامی» خواند و گفت: «فرانسه با تروریسم اسلام‌گرا مواجه است».

همین اظهارات او موجی از اعتراضات در بین افکار عمومی مسلمان در کشورهای اسلامی ایجاد کرد و تحریم کالاهای فرانسه در این کشورها در دستور کار گرفت و به کمپین گسترده در بین مسلمان تبدیل شد.

رئیس جمهور فرانسه بعد از راه اندازی این کمپین از اظهارات قبلی خود در گفت‌وگو با شبکه قطری الجزیره عقب نشینی کرد و گفت که قصد اهانت به مسلمانان را نداشتم و هدفش دفاع از آزادی رسانه و بیان بود.

کمپین تحریم کالاهای فرانسه به قدری مورد استقبال در کشورهای اسلامی قرار گرفت که وزیر خارجه فرانسه برای کاهش تبعات آن و آرام کردن اوضاع در فرانسه، به مصر سفر کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =