واحد فرشتگان نهالی است که به درختی تنومند در نظام آموزش عالی تبدیل می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با تاسیس واحد فرشتگان نهالی کاشته است که در آینده‌ای نزدیک، به درختی تنومند در نظام آموزش عالی تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه ایسکانیوز،‌علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی عصر امروز در مراسم جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد اسلامی واحد فرشتگان که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: در قرآن کریم آمده است که خداوند متعال پس از خلق انسان به خودش تبریک گفت و تمامی اسامی الهی را به انسان آموخت. درواقع خداوند انسان را به گونه‌ای آفریده است که از همه لحاظ کامل باشد.

وی افزود: انسان موجودی کامل است و هیچ انسانی در مقابل با دیگری از لحاظ خلقت تفاوتی ندارد. یک انسان می‌تواند نقاش، موسیقی دان، ورزشکار، ریاضی دان و... برجسته باشد. لذا هیچ انسان در مقایسه با انسان دیگری، چیزی کم ندارد و تمامی توانایی ها از سوی خدا در انسان نهادینه شده است.

صالحی ادامه داد: انسان در عالم رویا، تصاویر و صحنه های اعجاب انگیزی را می بیند که در ذهن خودش ساخته و پرداخته شده است. انسان ها نیز از لحاظ استعداد و توانایی با یک دیگر متفاوت هستند اما هیچ انسانی دارای ناتوانی جسمی نیست. این امکان وجود دارد که انسانی در برخی صفات نمره ۱۰۰ را داشته باشد اما در برخی دیگر نمره کمتری داشته باشد؛ اما مجموع این صفات ۱۰۰ خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: برخی صفات و توانایی‌ها در انسان نهادینه نشده اما توانایی در صفات دیگر موجب شده تا جای خالی آن صفات حس نشود. ما باید با استناد به این موضوع که همگی ما را خداوند آفریده است، نسبت به آینده امیدوار باشیم و برای بهترشدن تلاش کنیم.

وی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات علی مقداری رئیس واحد فرشتگان در راستای توجه به جامعه ناشنوایان گفت: اخلاق بر حقوق انسانی افراد متقدم است و قرآن کریم نیز بر این موضوع تصریح دارد. ما باید این موضوع را در کشور جا بیندازیم که در مواجهه با افراد کم توان و ناتوان، اخلاق را در اولویت قرار دهیم و شان آن ها را حفظ کنیم.

صالحی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با تاسیس واحد فرشتگان نهالی کاشته است که در آینده‌ای نزدیک، به درختی تنومند در نظام آموزش عالی تبدیل خواهد شد. امیدواریم فرهنگ زبان اشاره نیز با تلاش ‌های دانشگاه آزاد اسلامی در کشور ترویج داده شود و واحد فرشتگان به دانشگاهی پرآوازه در جهان تبدیل شود.

در ادامه محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با اشاره به اهمیت تاسیس دانشگاه فرشتگان اظهار کرد:خوشحالیم که با همت همکاران توفیق پیدا کردیم که دانشگاهی برای ناشنوایان و کم شنوایان تاسیس کنیم. 

وی افزود: حضور دانشجویان جدیدالورود در واحد فرشتگان، افتخاری برای دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شود و امیدواریم که این دانشگاه در آینده‌ای نزدیک، به دانشگاهی بزرگ در سطح جهان تبدیل شود.

آقامیری ادامه داد: درحال حاضر تعداد زیادی از استادان توانمند برای تدریس در دانشگاه فرشتگان درخواست داده اند که این موضوع زمینه را برای ارتقای سطح علمی این دانشگاه و تبدیل شدن به دانشگاهی بزرگ در سطح منطقه و جهان تبدیل خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =