مهم‌ترین دغدغه بسیج دانشجویی فعالیت‌های جهادی و محرومیت‌زدایی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد گفت: مهم‌ترین دغدغه بسیج دانشجویی فعالیت‌های جهادی و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و روستاهای کم برخوردار است تا از این طریق گرهی از مشکلات این مناطق را برطرف سازد.

مهدی مختارزاده نیکجه معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: تخفیف شهریه برای دانشجویان طبق آیین‌نامه تخفیفات(دانشجویان ممتاز علمی واحد دانشگاهی در هر نیم‌سال، دانشجویان ممتاز ورزشی، دو دانشجو در یک خانواده(دو دانشجویی)، دانشجویان کم درآمد، خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان، خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی، ازدواج دانشجویی و دانشجویان انصراف از تحصیل و... و.) را شامل می‌شود که بیشتر شامل طرح‌های تشویقی و حمایتی است.

وی تأکید کرد: علاوه بر تخفیفات دانشجویی، با توجه به آمادگی صندوق رفاه واحد، دانشجویان می‌توانند از طریق دریافت وام صندوق رفاه مشکلات مالی خود را مرتفع کنند.

مختارزاده اضافه کرد: آیین‌نامه رعایت شئون آراستگی یکی از نیازهای لاینفک و غیرقابل انکار مجموعه دانشگاهی است. چنانچه در بسیاری از دانشگاه‌های جهان نظیر این قوانین وجود دارد و اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: آنچه می‌تواند در اجرای بهتر آیین نامه‌ها کمک کند قرار گرفتن الگوهای رفتاری و عملی مناسب در محیط دانشگاهی و همچنین در محیط مجازی برای دانشجویان است؛ زیرا دانشجویان تا حد بسیار از استاد خود الگو می گیرند.

مختارزاده تأکید کرد: به نظر می‌رسد یکی از چالش‌های بحث حجاب فعالیت‌های جدی و حمایت‌های مالی جهت‌داری است که در فضای مجازی و ماهواره‌ای علیه حجاب شبهه پراکنی کرده و سعی در رواج فرهنگ برهنگی دارند و تساهل و تسامحی است که خانواده‌ها تحت تاثیر این تهاجم فرهنگی به خرج می‌دهند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد با بیان اینکه تشکل فعال این واحد دانشگاهی، تشکل بسیج دانشجویی است، اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه این تشکل فعالیت‌های جهادی و محرومیت زدایی در مناطق محروم و روستاهای کم برخوردار است تا از این طریق بخشی از مشکلات این مناطق را برطرف سازد. مابقی تشکل‌ها با محور نیازسنجی توسط دانشجویان تشکیل خواهند شد.

وی تصریح کرد: در خصوص تاثیر افزایش بودجه فرهنگی باید گفت که نقش ویژه توان مالی و اقتصادی در پیشبرد اهداف فرهنگی غیر قابل انکار است. چنانچه می‌بینیم در سراسر جهان کمپانی‌های بزرگ با بودجه‌های سرسام‌آور سعی در به کرسی نشاندن افکار و آراء خود دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =