اندیشه مقام معظم رهبری استمرار اندیشه حضرت امام (ره) است

حجت‌الاسلام خسروپناه در کارگاه آموزشی مجازی ”استمرار اندیشه امام خمینی(ره) در اندیشه مقام معظم رهبری به تبیین آنها پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، حجت‌الاسلام خسروپناه استاد حوزه و دانشگاه در کارگاه آموزشی مجازی ”استمرار اندیشه امام خمینی(ره) در اندیشه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) محورهای استمرار اندیشه حضرت امام خمینی (ره) در اندیشه آیت الله خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) را در پنج بخش قابل تقسیم دانست و به تبیین آنها پرداخت.

رئیس موسسه حکمت نوین اسلامی (حنا) داشتن منظومه فکری و نگاه منظومه ای به اسلام را از مشترکات دیدگاه امام خمینی و رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: . محور اصلی منظومه فکری امام (ره) بر توحید فطری استوار است و محور اصلی منظومه فکری رهبر معظم انقلاب بر توحید اجتماعی.

وی بکارگیری روش اجتهاد را محور دوم اشتراکات فکری امام و رهبری بیان کرد و افزود: امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب به دنبال استنباط مسائل جدید از طریق منابع اسلامی به ویژه قرآن، سنت و عقل بودند که روش اجتهادی این دو بزرگوار در مقابل روش تحجر و روشنفکران التقاطی قرار دارد.

خسروپناه تاکید بر تمدن و تمدن سازی، محور سوم استمرار اندیشه امام(ره) در اندیشه مقام معظم رهبری را توجه به تمدن اسلامی معرفی کرد و تصریح کرد: هم امام(ره) و هم مقام معظم رهبری به بحث تمدن اسلامی و علل انحطاط تمدن اسلامی توجه خاص داشته‌اند به ویژه اینکه مقام معظم رهبری بر ضرورت ایجاد تمدن نوین اسلامی تاکید دارند.

استاد فلسفه و کلام اسلامی با اشاره به وجود مفاهیم دوگانه در اندیشه امام (ره) و رهبری معظم انقلاب اظهار داشت: مصداق این دوگانگی مانند جمهوریت و اسلامیت است که البته این دو مفهوم دوگانه نیستند بلکه در هم تنیده هستند و ولایت فقیه پیوند جمهوریت و اسلامیت می باشد یا مفاهیم دوگانه دیگر مانند مستضعفین و مستکبرین که امام(ره) و رهبری هر دو به موضوع حمایت از مستضعفین و اهمیت استکبارستیزی تاکید داشته‌اند.

خسروپناه در ادامه ساختارسازی را در اندیشه امام و رهبری موردتاکید قرار داد و افزود: در موضوع ساختار، امام (ره) ساختار سپاه را ایجاد کردند و یکسری نهادهای انقلابی دیگر نیز محصول اندیشه امام(ره) در دهه اول انقلاب بودند. رهبری نیز مشی امام(ره) را ادامه دادند و این ساختارها را تقویت کردند و ساختارهای دیگری مثل شورای عالی فضای مجازی و سایر جبهه‌های فرهنگی را ایجاد کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =