کسب رتبه اول جذب دانشجو در سطح کشور توسط واحد مشهد

رئیس مرکز حوزه ریاست، هماهنگی امور استان ها و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واحد مشهد برای دومین سال پیاپی، رتبه اول جذب دانشجو در سطح کشور را به دست آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، جلسه مشترک مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با نماینده مجلس و مسئولان شهری شهرستان شاندیز با موضوع تاسیس پردیس دانشگاه آزاد اسلامی شاندیز با حضور سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، هماهنگی امور استان ها و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در این جلسه سروری مجد با تبریک روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره دانشمند شهید دکتر فخری زاده، تصریح کرد: اینکه برخی گفتند پس از ۴۰ سال انقلابی ها دانشمند شدند، امروز دشمنان ما نیز به این باور و اعتقاد رسیده اند که انقلابی ها دانشمند شده اند و این برای نظام جمهوری اسلامی یک افتخار است که در دل خود دانشمندان بزرگ و انقلابی را پرورش داده است .

رئیس مرکز حوزه ریاست و هماهنگی امور استان‌های دانشگاه ازاد اسلامی افزود: یکی از مولودهای انقلاب اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی است. وقتی از افتخارات جمهوری اسلامی سخن می‌گوییم، باید نام دانشگاه آزاد اسلامی را بیاوریم و در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هم مقام معظم رهبری به میلیون ها فارغ التحصیل دانشگاهی و صدها واحد دانشگاهی اشاره کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی هم اکنون در سطح کشور ۵۰۰ واحد دانشگاهی و ۷۵۰ مدرسه سما دارد که عمده آنها از روز اول با کمک های مردمی تاسیس شده و به اینجا رسیده است که دارای ساختمان های مجهز، امکانات فراوان و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و... است، وگرنه شهریه دانشجویی در همین حد است که چراغ دانشگاه روشن باشد و درب دانشگاه باز باشد.

 سروری مجد افزود: در حوزه سما هم ما به دنبال تاسیس مدارس دارالفنون با رعایت استانداردهای علمی و معنوی هستیم یعنی دانش آموز پس از فراغت از تحصیل باید یک مهارت هم آموخته باشد.

وی با بیان اینکه مشهد به عنوان یک قطب علمی فرهنگی و پزشکی در سطح جهان شناخته شده است، گفت: وجود بیش از دو و نیم میلیون زائر خارجی در هر سال در مشهد و جنبه های پزشکی و درمانی مشهد، یک ظرفیت بین‌المللی است که اگر این پردیس شکل بگیرد، ما می‌توانیم دانشجویان بین المللی را اسکان دهیم و دانشگاهی با استانداردهای بین المللی تاسیس کنیم. ما این آمادگی را داریم که هم پردیس دانشگاه آزاد اسلامی را در شاندیز فعال کنیم و هم مجتمع های دخترانه و پسرانه سما در این منطقه راه اندازی کنیم.

 سروری مجد از روند صعودی آمار جذب دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: پس از 6 سال که در سراشیبی افت آمار دانشجویی بودیم، خوشبختانه امسال افزایش آمار داریم و روند آمار دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر صعودی است و واحد مشهد نیز از نظر جذب دانشجو در سطح کشور رتبه اول را کسب کرده است. اگر پردیس شکل گیرد، به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در خراسان رضوی کمک شایانی خواهد شد و خراسان رضوی جای رشد زیادی دارد.

گفتنی است در جلسه تاسیس پردیس دانشگاه آزاد اسلامی شاندیز زیر نظر واحد مشهد که با سروری مجد مشاور ریاست و رییس مرکز حوزه ریاست، هماهنگی امور استان ها و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، طاهری لاری رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و معاونین توسعه مدیریت و منابع و سما دانشگاه، نماینده مردم شاندیز و طرقبه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار طرقبه شاندیز، شهردار شاندیز و رئیس و اعضای شورای شهر شاندیز نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =