تشکل‌های دانشجویی، رکن اصلی تحول در دانشگاه هستند/ روحیه مطالبه‌گری باید در دانشگاه ترویج شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، گفت: مطالبه‌گری یکی از ویژگی‌های برجسته دانشجویان است و همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید می کنند اگر روحیه مطالبه‌گری نباشد دانشگاه اصلاح نخواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مسعود طاهری لاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در این نشست با بیان اینکه تشکل های دانشجویی از بدنه دانشگاه برخاستند و یک نهاد خودجوش تلقی می شوند، افزود: جلسه با تشکل های دانشجویی یکی از صمیمی ترین و دوست داشتنی ترین جلسات است و حضور در جمع دانشجویان تشکل ها باعث افتخار و مایه برکت است.

وی بر داشتن روحیه مطالبه گری دانشجویان تاکید کرد و با بیان جمله حضرت امام(ره) که اگر دانشگاه اصلاح شود مملکت هم اصلاح می‌شود، موتور حرکت این اصلاح را روحیه مطالبه‌گری دانشجویان عنوان و افزود: مطالبه گری یکی از ویژگی‌های برجسته دانشجویان است و همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید می کنند اگر روحیه مطالبه گری نباشد دانشگاه اصلاح نخواهد شد. روحیه مطالبه‌گری باید در دانشگاه ترویج شود و از مسئولان خواسته شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، دانشگاه حل مسئله و دانشگاه اجتماعی را جزو ماموریت ها و رویکردهای جدید دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و تاکید کرد: نقش آفرینی دانشجویان در حل مسائل دانشگاه در کنار روحیه مطالبه‌گری جزو انتظارات دانشگاه از تشکل ها است و از دانشجویان می خواهم در کنار مطالبه گری، در حل مسائل دانشگاه هم در عرصه های مختلف نقش‌آفرینی کنید. پایه اصلی این رویکرد مشارکت همه  در دانشگاه از جمله تشکل های دانشجویی است. اگر قرار است تحولی در دانشگاه اتفاق بیافتد توسط شما دانشجویان انجام می شود. رکن اصلی تحول در دانشگاه شما دانشجویان  و تشکل‌های دانشجویی هستید و دانشگاه به خلاقیت، ایمان و تعهد شما جوانان  باور دارد. وجود تشکل ها با سلایق مختلف در دانشگاه ضروری است که هم مطالبه‌گری کنند و هم نقش آفرینی کنند در حل مسائل دانشگاه.

وی، حفظ کیان دانشگاهی، گسترش فضای انقلابی و ارتقای علمی دانشگاه را جزو تاکیدات مقام معظم رهبری در دانشگاه ها عنوان و بیان کرد: تشکل های دانشجویی برای انجام این مأموریت مهم به دانشگاه کمک می کنند. در بحث ارتقای علمی با کمک دانشجویان سراسر کشور کیت های تشخیص کرونا در حال طراحی است و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و یا بسیج دانشجویی ما در مناطق محروم حاشیه شهر اردوهای جهادی پزشکی برگزار و به مردم خدمات رایگان ارائه می کند.

طاهری لاری بر تزکیه و تعلیم به عنوان دو نکته اساسی در دانشگاه تاکید کرد و افزود: در دین مبین اسلام تزکیه مقدم بر تعلیم است و کانون های دانشجویی سعی کنند با انجام کارهای فرهنگی، فضای انقلابی و فرهنگ تزکیه را در دانشگاه گسترش دهند.

وی همچنین نقشه راه فعالیت تشکل‌های دانشجویی را بیانات مقام معظم رهبری دانست و افزود: ایشان در رابطه با وظایف و ماموریت‌های تشکل‌های دانشجویی صحبت های دقیق و سنجیده ای دارند که اگر این صحبت‌ها را عملیاتی کنیم، دانشگاه اثربخش خواهد شد.

در ابتدای این جلسه، نمایندگان هر یک از تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی به بیان مطالبات دانشجویان و نقطه نظرات خود در خصوص مسائل دانشگاه پرداختند و در ادامه، ریاست و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه به سوالات و مطالبات آنان پاسخ گفتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084283

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =