پیشرفتی درباره تشکیل کابینه در لبنان حاصل نشده است

تحلیلگر لبنانی با اشاره به آخرین وضعیت مربوط به تشکیل کابینه در این کشور از عدم پیشرفت در این زمینه خبر داد و درباره شرایط کنونی هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از اسپوتنیک، قاسم قصیر تحلیلگر لبنانی گفت: پیشرفتی در پرونده تشکیل کابینه حاصل نشده است.

وی افزود: سعد حریری نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان بر موضع خود درباره نحوه تشکیل کابینه و سازوکارهای آن اصرار دارد و در مقابل موضع میشل عون رئیس جمهور لبنان و جریان ملی آزاد لبنان متفاوت از نخست وزیر مامور تشکیل کابینه است.

این تحلیلگر لبنانی بیان کرد: درباره تعداد اعضای کابینه و سازوکار تشکیل آن اختلاف نظر میان طرفین وجود دارد و کار به تنش لفظی میان طرفین هم کشیده شده است و تلاشهای بشاره الراعی رهبر مسیحیان مارونی لبنان هم نتیجه ای به دنبال نداشته است.

وی اعلام کرد: تلاشهایی از سوی حزب الله و عباس ابراهیم و برخی گروههای سیاسی لبنانی و حتی فرانسوی ها انجام شده است اما تاکنون نشانه های مثتبی از تشکیل کابینه وجود ندارد.

این تحلیلگر لبنانی بیان کرد: هر چند ممکن است برخی عوامل خارجی دخیل باشد اما مشکل لبنان اساساً داخلی است و اوضاع امنیتی بحرانی و بحرانهای اقتصادی و سیاسی، اجازه انتظار طولانی تر را نمی دهد.

وی درباره تحرکات امنیتی یا نظامی از سوی رژیم صهیونیستی و یا به سبب شرایط معیشتی و اقتصادی دشوار یا تنش های موجود در برخی مناطق لبنان هشدار دارد و گفت که این هوشیاری را طلب می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =