حکم یکی از عوامل جنایت کوه بیرک اجرا شد

یکی از عوامل جنایت کوه بیرک پس از طی تشریفات قانونی، بامداد امروز به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، یکی ازعوامل جنایت کوه بی رک پس از طی تشریفات قانونی، بامداد امروز به دار مجازات آویخته شد.

ظهر روز ۲۰ فروردین ماه سال ۹۴ بود که دو نفر از پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هنگام پایین آمدن از کوه بی رک در کمین تیراندازی تروریست‌ها قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

پس از این جنایت، تحقیقات گسترده‌ای تحت نظر دستگاه قضائی در خصوص هویت تروریست‌ها آغاز شد که در نهایت مورخ ۸ آذرماه سال ۹۴ اقدامات و تحقیقات منجر به دستگیری عبدالحمید میر بلوچزهی معروف به اویس از عناصر اصلی گروهک تروریستی جیش الظلم شد. این تروریست در انجام عملیات‌های تروریستی و مسلحانه نقش به سزایی‌داشته و در جنایت سال ۹۴ کوه بی رک به سمت مأموران تیراندازی کرده است.

پس از تفهیم اتهام اقدام مسلحانه علیه کشور و عضویت و همکاری مؤثر با گروهک‌های ضد نظام پرونده نامبرده‌با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی زاهدان ارسال شد.

دادگاه پس از انجام رسیدگی‌های قضائی نسبت به متهم عبدالحمید میربلوچزهی اقدام به صدور رأی کرد و بر اساس حکم دادگاه بدوی به اعدام محکوم شد. در نهایت، پس از قطعیت حکم در دیوان عالی کشور و طی تشریفات قانونی، عبدالحمید میربلوچزهی بامداد امروز در محوطه زندان به دار مجازات آویخته شد.

تشریفات قانونی پرونده قضائی وی از سال ۹۴ تاکنون طی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =