ادامه محدودیت‌ها تا زمان محو یا کنترل کامل کرونا

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا: با توجه به خطر بیماری بر سلامت یکایک شهروندان، نباید عادی انگاری بیماری در جامعه ایجاد شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در پنجاه و یکمین جلسه این کمیته با تشریح اینکه خوشبختانه با همکاری خوب مردم و مساعدت همه دستگاه‌ها به خصوص نیروی انتظامی و اصناف، روند به سمت کنترل و مهار کامل بیماری کرونا در کشور است، افزود: باید در وهله اول از مجموعه اعضای کادر درمانی و همچنین نیروی انتظامی که واقعا زحمات طاقت فرسایی را ماه‌های گذشته کشیده اند؛ قدردانی کنیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه نیروی انتظامی شبانه روز در خدمت ستاد ملی کرونا در اجرای برنامه‌ها و بسته‌های مصوب است؛ گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار جریمه از سوی عوامل نیروی انتظامی در کشور ثبت شده که نشانگر تلاش این مجموعه در اجرای درست و صحیح ماموریت‌های محوله است.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با اظهار اینکه آمارهای اخیر گویای این امر است که جریمه ترددهای شبانه بین ساعت ۲۱ تا ساعت ۴ صبح در حال افزایش است؛ گفت: باید برای این موضوع برنامه ریزی لازم را داشته باشیم و در صورت ادامه دار بودن آن و افزیش شیب جریمه‌ها در این مورد، راهکار جدید اتخاذ کنیم.
ذوالفقاری در ادامه صحبت هایش به نقش موثر مردم و اصناف در روند مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: روند کلی نشان از همراهی خوب مردم عزیزمان با طرح جامع مدیریت هوشمند دارد که لازم می‌دانم از همه همراهان این طرح کمال تشکر را بکنم.

آقای ذوالفقاری خاطرنشان کرد: طبق آمار ۲۸ هزار واحد صنفی به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی و مصوبات ستاد پلمب شده اند که نسبت به کل واحدهای صنفی نشانگر این است که عموم و اکثریت واحدهای صنفی در روند مبارزه با کرونا همراهی دارند.

ذوالفقاری با بیان اینکه مهم‌ترین و محوری‌ترین ظرفیت در مدیریت بیماری کرونا مردم هستند؛ گفت: با توجه به خطر بیماری بر سلامت مردم، نباید عادی انگاری و عادی پنداری بیماری در جامعه ایجاد شود.
معاون وزیر کشور با تشریح این امر که باید با روش‌های هوشمند که در طرح جامع هوشمند هم پیش بینی شده است اجازه شیوع دوباره بیماری را در کشور ندهیم، گفت: با ادامه مسیر درست کنونی به ریشه کن شدن کامل بیماری در کشور کمک کنیم.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین عامل شیوع بیماری، تجمع افراد به خصوص در مکان‌های سربسته است و به کلیه استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ شده است که تحت هیچ شرایطی اجازه این تجمع‌ها را ندهند.
ذوالفقاری گفت: خوشبختانه با حمایت و همراهی مردم عزیز امروز به نقطه‌ای رسیدیم که میزان مرگ و میر از حدود ۵۰۰ نفر به رقمی در حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفر رسیده و این مسئله است از این واقعیت حکایت دارد که روند سیاست‌ها در مدیریت بیماری موفق بوده و برای همین باید با رعایت دقیق شیوه نامه‌ها اجازه اوج گیری دوباره بیماری را ندهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =