مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد

مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر برتر کشوری، استانی و در سطح واحد دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به صورت مجازی از طریق سامانه دان و به صورت حضوری با شرکت تعدادی از پژوهشگران برتر و با حضور رئیس و اعضای هیأت رئیسه در سالن جلسات حوزه ریاست این واحد دانشگاهی برگزار شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، آئین تجلیل از پژوهشگران برتر واحد شاهرود امروز سه شنبه ۹ دی ماه ۹۹ همزمان با گرامیداشت حماسه ۹ دی ۸۸ به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ضمن عرض تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم(س) و گرامیداشت حماسه ۹ دی و همچنین گرامیداشت چهلمین روز دانشمند شهید فخری زاده و سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به اهمیت پژوهش در جامعه امروز و اثرات تحریم بر روند پژوهش اظهار کرد: "اگر چه تحریم دلیل همه مشکلات نیست ولی این فشارها در تأمین نیازهای پژوهشی دانشگاه ها بی تأثیر هم نیست."

سید احمد ابوالقاسمی فر با بیان اینکه در برخی رشته ها در رده ۵ رتبه اول جهان هستیم خاطر نشان کرد: "به لطف خدا و همت دانشمندان کشورمان توانسته ایم به رتبه ١۶ در دنیا دست یابیم و علیرغم همه تحریم هایی که وجود دارد دانشمندان کشور ما توانسته اند به موفقیتهای چشمگیری دست پیدا کنند. تلاش برای حرکت در خلاف جهت فشار و تحریم و دستیابی به موفقیتهای بزرگ شاهکاری است که دانشمندان ما به آن رسیده اند و دشمنان از آن هراس دارند و نمونه بارز آن به شهادت رساندن محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ماست که با کینه ورزی و ناجوانمردانه همچون سردار حاج قاسم سلیمانی به خاک و خون کشیده شد.

نوآور و بدیع به جز خدا در مورد انسان به کار آمده است. انسان قدرت کشف دارد. بشر با کنجکاوی آنچه خدا خلق کرده است را کشف می کند که به آن کار پژوهشی می گوییم. و این همان چیزی است که خدا خواسته است.

پژوهشگر برگزیده استان نیز ضمن اشاره به اهمیت کار پژوهشی برای اساتید دانشگاه خاطر نشان کرد: "هدف ما باید ممارست باشد و اکنون ما ساعتها در کارهای آزمایشگاهی وقت می گذاریم. ام متأسفانه محدودیتهای امکانات در کشور ما باعث شده است که بسیاری از پژوهشگران نتوانند در زمان مشخص به نتیجه برسند و بخشی از فرآیند پژوهش آسیب ببیند یا بسیار طولانی شود. 
بهروز یحیایی با بیان اینکه کاستی ها به واحد خاصی برنمی گردد تأکید کرد: "کلیه دانشگاه ها در زمینه پژوهشی مشکلات زیادی دارند و حتی دانشگاه های دولتی از این امر آسیب دیده اند در دوران شیوع کرونا قیمت ها افزایش یافته است اما امیدواریم با برداشته شدن موانع پژوهشی در پیش رو آینده بهتری در امور پژوهشی داشته باشیم."پشت هر مرد موفق و هر پژوهشگری یک زن موفق وجود دارد و اگر شخصی به موفقیت می رسد.

در این مراسم که بخش حضوری آن در سالن جلسات حوزه ریاست مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد، تعدادی از پژوهشگران در ارتباط با مشکلات و موانع پیش روی پژوهش در دانشگاه های کشور صحبت کردند و به اهمیت حمایت خانواده و همسر در امر پژوهش پرداخته شد و در پایان از نفرات زیر با اهدای لوح و هدایا تجلیل به عمل آمد:
مرتضی خوشوقت علی آبادی پژوهشگر برگزیده استان در سال ۱۳۹۹ و قرار گیری در فهرست دانشمندان دو درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۰
  بهروز یحیائی پژوهشگر برگزیده استان در سال ۱۳۹۹
  احسان زاهدی پژوهشگر برگزیده واحد در سال ۱۳۹۹
  سحر رضائیان پژوهشگر برگزیده واحد در سال ۱۳۹۹
  مجید محمد حسینی قرارگیری در فهرست دانشمندان دو درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۰ و ارتقاء مرتبه علمی به استاد تمام در سال ۱۳۹۸
  صاحبعلی منافی ارتقاء مرتبه علمی به استاد تمام در سال ۱۳۹۸
  محمد رضا عبدلی پژوهشگر برگزیده در سال ۱۳۹۹
  حسین قربانیان پژوهشگر برگزیده در سال ۱۳۹۹
  سعید رضا امامیان پژوهشگر برگزیده در سال ۱۳۹۹
  پرستو پور علی پژوهشگر برگزیده در سال ۱۳۹۹

1

1

1

انتهای پیام/

کد خبر: 1085846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =