شبکه‌های برون‌مرزی یک‌تنه در برابر هجمه رسانه‌ای دشمن ایستاده‌اند

محمدصالح جوکار رئیس «کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس» گفت: شبکه‌های برون مرزی صداوسیما نباید دغدغه بودجه داشته باشند چرا که این شبکه‌ها یک تنه در مقابل موشک‌های رسانه‌ای دشمن ایستاده‌اند و وظایفی خطیر بر گردن دارند.

محمد صالح جوکار، رئیس «کمیسیون شورا و امور داخلی کشور در مجلس»، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، با اشاره به مهم‌ترین واصلی‌ترین ماموریت شبکه‌های برون‌مرزی در کشور گفت: ما در شرایطی به سر می‌بریم که جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن هر روز پیچیده‌تر شده و باید در مقابل این جنگ تمام عیار، آمادگی لازم را داشته باشم.

وی با بیان اینکه دشمن از هیچگونه تلاشی برای براندازی نظام و انقلاب اسلامی دست نخواهد کشید ، اظهارکرد: نباید منتظر شبیخون‌های دشمن در جنگ رسانه‌ای ماند و باید از قبل این جبهه را مجهز به تجهیزات دفاعی کرد، لذا اصلی‌ترین و مهم‌ترین ماموریت شبکه‌های برون‌مرزی ایران رویارویی با جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی علیه کشورمان است، چراکه این شبکه‌ها همواره تلاش می‌کنند تا چهره انقلاب را مخدوش کرده و مردم را از آرمان‌های آن ناامید کنند.

رئیس «کمیسیون شورا و امورداخلی کشور در مجلس» با بیان اینکه جهان حاضر، جهان رسان‌ هاست و تولید پیام در آن مهم و ضروری است، بیان کرد: این در حالی است که رسانه‌ها در عصر حاضر رشد چشمگیری داشته‌اند و نمی‌توان این رشد همه جانبه را نادیده گرفت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شبکه‌های برون مرزی کشور به ویژه در شرایط  فعلی مهم‌ترین نقش را به نفع مصالح مردم و منافع ملی ایفا می‌کنند، افزود: در این شرایط کارکرد رسانه‌ها سخت و دشوار است. یکی از مهم‌ترین رسالت‌های رسانه‌های برون مرزی رسانه ملی پوشش خبری مناسب است. بدون شک در این بخش رقابت‌های زیادی در جریان است و باید گفت این بخش، بخشی تعیین کننده  است چرا که اگر ما در این بخش موفق باشیم به نوعی پیروز جنگ رسانه‌ای دشمن محسوب خواهیم شد که البته این مهم نیازمند الزامات و ضروریاتی است.

جوکار در پاسخ به این سوال که با توجه به جنگ نرم و روزافزون دشمنان علیه کشور و هجمه‌ رسانه‌ای شکل گرفته چرا باید از شبکه‌های برون مرزی حمایت کرد، گفت: به هر میزان که این جنگ – جنگ رسانه‌ای دشمن – مهم است، حمایت از شبکه‌های برون‌مرزی هم مهم قلمداد می‌شود. حمایت از شبکه‌های برون‌مرزی به نوعی جلوگیری از تخریب دشمن است چرا که این شبکه‌ها باید با رصد اخبار مستکبران و فضاسازی علیه انقلاب پاسخ درخوری برای آن آماده کرده و نگذارند فضای بین‌المللی علیه ایران منفی شود، مادامی که این تقابل وجود دارد قطعا حمایت از شبکه‌های برون مرزی صداوسیما نظیر پرس تی وی، العالم، هیسپان تی وی، سحر و الکوثر و ... هم یک ضرورت خواهد بود.

رییس «کمیسیون شورا و امورداخلی کشور در مجلس» ادامه داد: ما نباید جبهه رسانه‌ای خود را خالی از تانک و موشک کنیم، آن هم در شرایطی که دشمن هر روز برنامه و تاکتیک جدید به خود گرفته و با هر دسیسه‌ای وارد این میدان می شود. بنابراین اصل حمایت از شبکه‌های برون مرزی کشور، محتوایی دفاعی داشته و تا زمانی که دشمن بر طبل این جنگ می‌کوبد ما هم باید با دسیسه دشمن مقابله کنیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا این شبکه‌ها در مقابله با جنگ رسانه‌ای و همه جانبه دشمن توان فنی لازم را داشته و یا خیر؟ گفت: این توان بدون شک وجود دارد اما برای رسیدن به پیروزی‌های بزرگ در این جبهه سخت و حساس باید توان فنی این شبکه‌ها را از طریق بودجه و اعتبارات مناسب تقویت کرد.

وی اضافه کرد: شبکه‌های برون مررزی ما باید از بعد تجهیزات و فناوری‌های روز تقویت شوند تا بتوانند صدای خود را به دورترین نقاط دنیا برساند. ما نمی‌توانیم متذکر جنگ رسانه‌ای  دشمن شویم، اما ملزومات و امکانات این جنگ را فراهم نکنیم، بنابراین پرداختن به شبکه‌های برون‌مرزی ایران مبحثی ملی است و حل مشکلات پیش رو هم عزم ملی نیاز دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اگر اهمیت لازم را به شبکه‌های برون مرزی ندهیم خطرات زیادی متوجه کشور خواهد شد، تاکید کرد: شبکه‌های برون مرزی نباید دغدغه بودجه داشته باشند چرا که این شبکه‌ها یک تنه در مقابل موشک‌های رسانه‌ای دشمن ایستاده‌اند و وظایفی خطیر بر گردن دارند.

جوکار در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چقدر ضرورت دارد تا بودجه شبکه‌های برون مرزی، باتوجه به سرمایه‌گذاری سنگین دشمنان در ایجاد شبکه‌های معاند و ماهواره‌ای تقویت شود، گفت: دشمن در حال حاضر یک جنگ تمام عیار اقتصادی را علیه ما آغاز کرده است، دشمن پیرو این جنگ می‌کوشد تبلیغات منفی از گستره اقتصاد ایران به دنیا مخابره کند تا از این طریق تجارت خارجی ایران دچار مشکلات عدیده‌ای شود.

وی با بیان اینکه دشمن همواره سعی می‌کند فضای اقتصادی کشور را یک فضای ناامید کننده نشان دهد، تصریح کرد: دشمن می‌کوشد فضای اقتصادی  ایران را چالش برانگیز و پرمخاطره به تصویر بکشد و تاکید کند که ایران محل سرمایه‌گذاری نیست و فضای کسب و کار در ایران ناامیدکننده است که این نگاه کاملا یک نگاه سیاسی بوده و فارغ از مباحث اقتصادی و نمودارها و آمارها بیان می‌شود. بنابراین در این شرایط نمی‌توان ایستاد و نظاره‌گر تخریب دشمن بود.

جوکار گفت: حتما باید از شبکه‌های برون مرزی حمایت بودجه‌ای داشت تا در این جنگ که در آن هرروز و به صورت قارچ‌گونه شبکه‌هایی جدید سر بر می‌آورند، قدرت مقابله داشته باشند. البته این شبکه‌ها در این سال‌ها نشان دادند که با بودجه ناکافی هم دست از مقابله برنداشته‌اند اما با این حال نباید فراموش شود که صدمات این جنگ به نوعی جبران ناپذیر است و باید علاج واقعه را قبل از وقوع کرد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: بودجه شبکه‌های برون مرزی کافی نیست و کفاف ماموریت‌های این شبکه‌ها را نمی‌دهد و باید این بودجه تقویت شود.

رییس «کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور» در مجلس توضیح داد: در این راستا مجلس هر کمکی که از دستش برآید دریغ نخواهد کرد و در زمان بررسی بودجه سالیانه این موضوع مورد مداقه بیشتری قرار خواهد گرفت. از آنجا که مسئله شبیخون فرهنگی بارها از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است، باید برای مقابله با این جنگ رسانه‌ای  و نرم، بودجه شبکه‌های برون مرزی را به هر نحو ممکن تقویت کنیم و حتی پیشنهادات درباره استقلال بودجه‌ای این شبکه‌ها را مدنظر قرار دهیم چرا که این شبکه‌ها ماموریت‌های خطیری در مقابله با استکبار رسانه‌ای غرب دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =