نظارتهای کرونایی فرودگاهها تشدید شد/ تست مجدد از مسافران خارجی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از تشدید نظارت‌های بهداشتی به دستور ستاد ملی کرونا و سازمان هواپیمایی کشوری در فرودگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ سیاوش امیرمکری با اشاره به شیوع ویروس کرونای انگلیسی در جهان و اینکه در نتیجه شیوع این ویروس، موج چهارم کرونا به پا خاسته است، اظهار کرد: اکنون در تمامی فرودگاه‌های به ویژه فرودگاه‌های بین‌المللی کشور، پروتکل‌های جدید به همراه کنترل و غربالگری بیشتر در حال انجام است.

وی گفت: در حال حاضر، علاوه بر تستی که قبل از پرواز از مسافران گرفته می‌شود و مسافران ملزم به ارائه آن هستند، همچنین مسافرانی که از طریق پروازهای خارجی به فرودگاه‌های کشور می‌آیند، به خصوص از مناطقی که درگیر کرونای انگلیسی هستند، تست مجدد دیگری در فرودگاه‌های بین‌المللی از آن‌ها انجام می‌شود و تا اعلام نتیجه تست، تحت کنترل و نظارت باقی می‌مانند.

امیرمکری عنوان کرد: مسافرانی که نتیجه تست آن‌ها مثبت باشد به مراکز بهداشتی معرفی شده و آن دسته از افرادی که تست منفی داشته باشند، اجازه خروج از فرودگاه را خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با یادآوری از شعار ACI مبنی بر "تجربه سفر سلامت" که در صنعت حمل‌ونقل هوایی جهان بر آن تأکید شده است، تصریح کرد: اکنون این شعار و اهدافی که برای آن تعریف شده، به دقت در فرودگاه‌های کشور رعایت می‌شوند.

وی گفت: در حال حاضر نظارت‌ها و دقت‌ها بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سفرهای داخلی به صورت سختگیرانه اعمال می‌شوند تا از این طریق آن امنیت کامل سلامت برای مسافران هوایی فراهم شود.

امیرمکری تأکید کرد: اکنون مسافران هوایی در زمان خرید بلیت، زمان ورود به فرودگاه و هم در زمان سوار شدن به هواپیما با انجام تست کرونا غربالگری می‌شوند. همچنین در تمامی فرودگاه‌ها طرح فاصله‌گذاری انجام شده و تمامی محوطه‌های فرودگاه‌ها ضدعفونی می‌شوند. ضمن اینکه ایرلاین‌ها نیز ملزم به رعایت استفاده از ۶۰ درصد از ظرفیت هواپیماهای خود هستند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مطابق مصوبات ستاد ملی کرونا و سازمان هواپیمایی کشوری به‌منظور حفظ سلامت مسافران هوایی، نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی تشدید شده است.

وی گفت: امیدواریم که با تداوم و اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی، هر چه سریع‌تر شاهد بازگشت رونق به صنعت حمل‌ونقل هوایی همچون گذشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =