عربستان در برابر پهپادهای «أنصارالله» ناتوان شده است

یک تحلیلگر مسائل سیاسی عراق در سخنانی تأکید کرد که عربستان سعودی در برابر موشک ها و پهپادهای «أنصارالله» ناتوان شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از بغداد الیوم؛ «سمیر عبید» تحلیلگر مسائل راهبردی عراق سخنانی را در خصوص قدرت نظامی نیروهای مقاومت یمن مطرح کرد. وی در این ارتباط گفت: عربستان سعودی در برابر موشک ها و پهپادهای «أنصارالله» ناتوان شده است.

بر اساس این گزارش، این تحلیلگر مسائل سیاسی عراق در ادامه یادآور شد: از آنجایی که عربستان سعودی در برابر قدرت نظامی یمنی ها ناتوان شده است، تمام اهتمام خود را روی ناتوی عربی به رهبری اسرائیل متمرکز ساخته است.

عبید همچنین عنوان کرد: لذا ما معتقدیم که ممکن است توطئه ای از سوی اسرائیل شکل گیرد و آن، این است که تل آویو مکه مکرمه را هدف قرار می دهد و پس از آن ایران و انصارالله را متهم به این اقدام خصمانه می کند.

این تحلیلگر عراقی در ادامه اظهار داشت: ما به دولت «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا نسبت به ورود به این ماجراجویی هشدار می دهیم. همچنین به کشورهای اسلامی نیز هشدار می دهیم که فریب اسرائیل و پروژه های آن را نخورند.

پیش از این، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای اعلام کرد: به فضل خداوند نیروی موشکی و پهپادی توانست عملیات گسترده هجومی با ۱۴ پهپاد و ۸ موشک بالستیک را در مقیاس گسترده در خاک سعودی انجام دهد. در این بیانیه آمده است: در میان پهپادها و موشک‌هایی که در این عملیات تهاجمی گسترده مشارکت داده شد ،۱۰ پهپاد از نوع صماد ۳ و یک موشک ذوالفقار مورد استفاده قرار گرفت.

در بیانیه نیروهای مسلح یمن تاکید شد: در عملیات توازن بازدارنده ۶، شرکت آرامکو در بندر رأس التنوره و اهداف نظامی دیگر در منطقه الدمام و نیز پایگاه‌های نظامی در عسیر و جیزان با ۴ پهپاد از نوع ۲kو موشک‌های بدر مورد اصابت دقیق قرار  گرفت.
انتهای پیام/

کد خبر: 1090825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =