تلاش پیوس برای تکرار موفقیت/ وضعیت قرمز تیم ستاره‌ساز

لیگ دسته دوم فوتبال باشگاهی ایران جایی است که به وضوح مولفه عشق را در ساق پای بازیکنانش می‌توان دید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، عرفان یوسفی خوشقلب؛ هیجان فوتبال تنها در ساق‌های بازیکنان میلیاردی لیگ برتر نیست. فقط کافی است نگاهی به لیگ دسته دوم داشته باشیم تا ببینیم فوتبال با تمام کم و کاستی هایش هنوز نفس می کشد.

رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال کشور در حالی در دو گروه ۱۴ تیمی دنبال می شود که هیجان و استرس تیم ها و مربیان برای رسیدن به لیگ دسته اول، رفته رفته افزایش پیدا می کند.ب

گفتنی است به جهت طولانی شدن بررسی وضعیت تیم‌ها، این گزارش را در دو بخش تنظیم می‌کنیم.

در گروه الف؛ ویستا توربین  با ۲۱ امتیاز و البته دو بازی بیشتر نسبت به علم و ادب  تبریز۲۰ امتیازی در صدر جدول جا خوش کرده و شهرداری همدان را در تعقیب خود می بیند.امید گناوه و ملی حفاری اهواز نیز به ترتیب با ۱۸ و ۱۷ امتیاز به دنبال لغزش رقبا هستند تا خود را به لیگ یک برسانند.محتشم تبریز در قعر جدول گروه از الان نام خود را در جدول لیگ دسته سوم ثبت کرده است مگر اینکه بتواند خود را از این وضعیت نجات دهد.

در جدول گلزنان نیز نیما اسکندزاده از نفت امیدیه با ۶ گل پیشتاز است و کیوان مارابی(آوالان کامیاران)، حیسین غره داغی (سردار بوکان) و جهانگیر عسگری (ویستاتوربین تهران) نفراتی هستند که با ۵ گل در تعقیب کفش طلای رقابت‌ها هستند.

در بخش اول گزارش نگاهی می اندازیم به وضعیت تیم‌های گروه الف رقابت‌ها؛

پیوس به دنبال تکرار موفقیت!

فرشاد پیوس ،ستاره سابق پرسپولیس و تیم ملی، که سال گذشته با چوکا تالش موفق شده بود به لیگ دسته اول صعود کند حالا هدایت تیم تازه صعود کرده ویستا توربین تهران را برعهده گرفته است.شرکت ویستاتوربین که در زمینه قطعات هواپیما و تعمیر موتور هواپیما فعالیت دارد امیدوار است با پیوس و حضور بازیکنان باتجربه ای همچون جهانگیر عسگری ، دومین صعود پیاپی خود را جشن بگیرد.بنفش پوشان تهرانی با کسب ۲۱ امتیاز و به لطف دو بازی بیشتر نسبت به علم و ادب تبریز در صدر جدول قرار دارند.

عزم جزم برای بازگشت!

علم و ادب تبریز که فصل گذشته با شکست برابر قشقایی و در فاصله پنج هفته مانده به پایان سقوطش به لیگ دسته دوم را قطعی می دید با حضور مهرداد خادمی بر نیمکت خود فصل را پرقدرت آغاز کرده و تنها تیم بدون شکست تا هفته ۱۱ ام است‌.تبریزی ها با ۱۵ گل زده بهترین خط حمله و با ۵ گل خورده جزو خطوط دفاعی برتر لیگ دسته دوم به شمار می روند.شاگردان خادمی با ۲۰ امتیاز و ۲ بازی کمتر در رتبه دوم گروه الف رقابت های لیگ دسته دوم قرار دارند.

همدان به دنبال صعود!

نزدیک ترین تعقیب کننده علم و ادب تیمی نیست جز شهرداری همدان! شهرداری که با رضا طلایی منش روزهای خوبی را سپری می کند امیدوار است بتواند گوی سبقت را از تبریزی ها برباید و نام خود را به عنوان صعود کننده مستقیم به لیگ یک مطرح کند.نماینده همدان با ۵ برد ،۵ تساوی و یک باخت و با کسب ۲۰ امتیاز در رده سوم جدول ۱۴ تیمی گروه الف قرار دارد.

امید به امید گناوه!

امید گناوه که سال دوم حضور خود در لیگ دسته دوم را تجربه می کند هدایتش بر عهده حسین عبداللهی است.مسئولان که در ابتدای فصل به دلیل مشکلات مالی در تکاپو فروش تیم بودند ، ناگهان از تصمیم خود منصرف شدند تا حالا امید گناوه به امید مردم گناوه برای صعود به دسته یک تبدیل شود.گناوه ای ها با ده بازی و کسب ۱۸ امتیاز در رتبه چهارم حضور دارند و مطمئنا موفقیت در دو دیدار عقب افتاده شان می تواند گام بلندی به سمت صدرجدول باشد.

نفت منتظر انفجار!

ملی حفاری اهواز در فصل جدید رقابت های لیگ دسته دوم همچنان امین جعفری را بر نیمکت خود می بیند تا از معدود تیم هایی باشد که دست به تغییرات در کادر فنی نزده است.شاگردان جعفری همانند فصل گذشته خود را مدعی نشان داده اند و با ۴ پیروزی ، ۵ تساوی و ۳ باخت و بدست آوردن ۱۷ امتیاز به لطف تفاضل گل بهتر بالاتر از اسپاد در رده پنجم قرار دارند.ملی حفاری امیدوار است بتواند خود را به صدر جدول نزدیک کند تا شانسش برای حضور در لیگ یک افزایش یابد.

موج ناآرام سپیدرود!

ارتش سرخ گیلان سال های عجیبی را می گذراند و پس از سقوط از لیگ برتر و لیگ دسته یک حالا در لیگ دسته دوم حضور دارد.سهیل حق شناس سرمربی این تیم ریشه دار گیلانیست که چند هفته قبل و پس شکست خانگی برابر شهرداری همدان از سمت خود استعفا داد اما با مخالفت هیئت مدیره در سپیدرود ماندگار شد تا برای بهبود اوضاع تلاش خود را انجام دهد.مشکلات مدیریتی و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی در ابتدای فصل و مشکلات مالی که همواره به نام سپیدرود گره خورده باعث شده تا سرخ های گیلانی کار سختی برای بازگشت به روزهای خوب خود داشته باشند.شاگردان حق شناس با ۱۶ امتیاز در رده هفتم قرار دارند تا حداقل از حیث جدولی در آرامش نسبی قرار داشته باشند و به آینده امیدوار بمانند.

انگیزه‌های تاریک مس برای صعود!

قصه از این قرار است که حضور مس کرمان در لیگ دسته اول باعث شده تا بر روی انگیزه مس نوینی ها تاثیر گذار باشد زیرا حتی در صورت صعود مس نوین و عدم صعود مس کرمان به لیگ برتر ، نوین اجازه حضور در لیگ دسته اول را ندارد و باید در همین لیگ دسته دوم به کار خود ادامه دهد.نارنجی پوشان که هدایتشان را این فصل فرزاد حسین خانی برعهده دارد در جام حذفی حریف پرسپولیس تهران هستند.شاگردان حسین خانی با دو بازی کمتر و ۳ پیروزی،۴ تساوی و ۳ شکست با ۱۳ امتیاز به رده نهم جدول تکیه زده اند.

آوالان دست به دست می چرخد!

پس از اینکه مالک و اسپانسر آوالان کامیاران از تیم داری انصراف دادند،مسعود مرادی ، بازیکن و مربی سابق این تیم به عنوان مدیرعامل انتخاب شد.سکان هدایت آوالان بر عهده فریدون فاتحی است که با وجود مشکلات نتایج چندان بدی هم نگرفته است و با ۱۴ امتیاز پایین تر از سپیدرود در رده هشتم قرارگرفته است.

وضعیت قرمز ستاره ساز فوتبال!

ایرانجوان بوشهر که با معرفی مهدی طارمی و مهدی قایدی به کارخانه ستاره سازی فوتبال ایران معروف شده وضعیت جالبی در این فصل  ندارد.شاگردان عبدالرحیم خرمزی گرچه چند امتیاز تا انتهای جدول فاصله دارند اما از حالا آژیرخطر برای نماینده ریشه دار بوشهر روشن شده است.قرمز و مشکی پوشان بوشهر با ۱۲ امتیاز در رده دهم جدول ۱۴ تیمی قرار دارد.

ماموریت سخت اشجاری در بندرعباس!

حسن اشجاری ، بازیکن سابق استقلال و ملوان که به تازگی سرمربیگری شهرداری بندرعباس را پذیرفته به دنبال تکرار موفقیت صعود خود با شهرداری آستارا است.پیش از اشجاری،هدایت شهرداری بر عهده ابراهیم باعثی بود که به دلیل بیماری و ممانعت پزشکان از سمت خود استعفا داد.شاگردان اشجاری با ۱۲ بازی و کسب تنها ۱۱ امتیاز در رده یازدهم جدول الف لیگ دسته دوم هستند.

تنها نماینده کهکیلویه در خطر سقوط!

تنها نماینده کهکیلویه و بویراحمد در لیگ دسته دوم نفت و گاز گچساران است که در اوضاع جالبی به سر نمی برد.تیم تحت هدایت جهانبخش جعفری با تنها ده امتیاز در رده دوازدهم قرار گرفته است.


فولاد نوین، مرگ تدریجی یک رویا!

فولاد نوین اهواز که در فصل گذشته تنها با اختلاف گل از صعود به لیگ دسته یک باز ماند در این فصل عملکرد ناامیدکننده ای را از خود نشان داده اند.شاگردان عزیز فریسات ۶ تا از ۱۱ دیدار را واگذار کرده اند و فقط ۹ امتیاز بدست آورده اند تا حالا تیمی که مدعی صعود به لیگ یک بود از مدعیان سقوط به لیگ دسته سوم باشد.

محتشم به سرعت به سمت لیگ سه!

تیم فوتبال محتشم تبریز که با پیشرفت چشمگیری پس از سه سال از تاسیس خود را به لیگ دسته دو رسانده اما اوضاع بر وفق مراد این تیم خصوصی تبریزی نیست تا از حالا بتوان آن ها را جزو سقوط کنندگان دانست.محتشم که با علی عسگری آماده این رقابت ها شده بود تنها با ۴ امتیاز در ۱۱ مسابقه چسبیده به قعر جدول است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =