هتریک برد آبی‌ها

آبی پوشان تهران در حالی دیروز موفق به برتری مقابل ماشین سازی شدند که این پیروزی سومین برد متوالی با سرمربی جدیدشان تلقی می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،امیرکریمی(کارشناس و تحلیلگر فوتبال)؛ سه بازی، سه برد پیاپی. آخرین بار این مورد برای استقلال در زمان استرا اتفاق افتاد و حالا مجیدی بعد از مدتها این اتفاق را تکرار کرد. این بهترین نکته‌ای بود که می توانست برای این تیم رقم بخورد. حالا استقلال هم در جدول همچنان مدعی است و هم در جام حذفی به مرحله بعد صعود کرده. اما چند نکته در این بازی از لحاظ فنی به چشم می‌خورد که توجه به آنها خالی از لطف نیست.

نکته اول - ماشین سازی قعر جدولی که در یک هفته رفت و آمدهای زیادی را روی نیمکت خود داشته می‌توانست به منزله یک بازی تدارکاتی خوب باشد، پس باید علاوه بر بردن و اندوختن سه امتیاز نقشه های جدیدی را چه در ترکیب چه در سبک و سیاق بازی امتحان می شد.

نکته دوم - پاس آخرهای عجولانه استقلال در خط حمله کم کم در حال حذف شدن هست، آنها حالا به درک متقابل از هم برای دادن پاس آخر منجر به  گل در حال رسیدن هستند.

نکته سوم - حتی اگر شیخ و دانشگر هم بودند شاید با همین ترکیب ابتدایی استقلال وارد بازی می‌شد، چرا که احتمالات آینده، کادر فنی را به بازی دادن همه بازیکنان و تست همه پلن‌ها ناگزیر می‌کند.

نکته چهارم -  این استقلال به لوزی حمله اعتقاد زیادی دارد، با شیخ یا بدون شیخ. ارسلان و مرادی باید در شرایط بازی رسمی محک می‌خوردند.

نکته پنجم - رفتن وریا به دفاع راست، یعنی رقابت در این پست. احتمالا با آماده شدن میلیچ این اتفاق در چپ استقلال هم رقم خواهد خورد، تا بازیکنان درجا نزنند.

نکته ششم - استقلال باید تکلیف خود را روشن کند که از بین high press و medium press کدامیک را در دستور کار خود دارد تا در بازی‌های سخت‌تر به مشکل نخورد. فاصله خطوط و شکسته شدن خط پرس و ایجاد فضا بر اساس عدم حمایت خودی‌ها بخصوص در آسیا کار دست این تیم خواهد داد.

نکته هفتم - مسعود ریگی بی‌نهایت خوب بازی می‌کند اما در این سیستم یا ریگی باید سطح فنی خود را بالاتر ببرد یا استقلال کم کم در این سیستم باید به فکر یک بازیکن دیگر باشد. به لحظات شروع بازی‌سازی این تیم از خط دفاعی نگاه کنید، باز شدن دو دفاع وسط و حضور ریگی در بین آنها، اما در بدو شروع فشار حریف بخصوص در این بازی که در این حالت حسین پور یار مستقیم ریگی بود قدرت انتقال توپ بی نهایت پایین می‌آید، هافبک دفاعی‌های امروزی صرفا درگیر و دونده نیستند و باید توان بازی‌سازی داشته باشند.

نکته هشتم - استقلال به ثبات برگشته، ذهنیت برنده در حال بیدار شدن و ایجاد شدن است. از دو بازی نسبتا سخت و یک بازی نسبتا ساده سرافراز بیرون آمده، اما هنوز وزن حرکتی این تیم سنگین هست، رابط بین خط عقب و جلو هنوز در این تیم دیده نمی شود، همان خلا فرمانده داخل زمین.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =