توافق پکن -واشنگتن با اجتناب از درگیری و گسترش همکاری‌های دوجانبه

تلویزیون مرکزی چین به نقل از هیات پکن گزارش داد: دیپلمات‌های ارشد چینی و آمریکایی در جریان مذاکرات در آلاسکا توافق کرده‌اند که گفتگوی سطح بالا بین دو کشور را پیش ببرند و از رویارویی جلوگیری کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی این کشور با یانگ جیچی، مدیر دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجه و وانگ یی، مشاور امور خارجه در آلاسکا نشستی برگزار کردند.
جلسه اول با متهم ساختن طرفین به نقض پروتکل پایان یافت. هیئت چینی در بیانیه ای گفت: دو طرف توافق کردند که گفتگو و تماس ها را حفظ کنند ، همکاری های دوجانبه را افزایش دهند ، از درگیری و رویارویی جلوگیری کنند و توسعه سالم و پایدار روابط بین چین و ایالات متحده را ارتقا دهند.
دیپلمات ها همچنین ابراز امیدواری کردند که گفتگوی استراتژیک در سطح بالا ادامه یابد. به گزارش این رسانه ، هیئت های ایالات متحده و چین در مورد تجارت و مسائل اقتصادی ، مراقبت های بهداشتی ، امنیت سایبری ، تغییر اقلیم ، امنیت و همچنین توافق هسته ای ایران ، اوضاع افغانستان ، شبه جزیره کره و میانمار و همچنین توافق کردند برای حفظ و تقویت تماس ها و هماهنگی ها در مورد این موارد.  طرف چینی همچنین تأکید کرد که پکن و واشنگتن می توانند در مبارزه با بیماری کووید 19 و بازگرداندن اقتصاد جهانی نیروهای خود را به دست آورند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =