انجام ۱۴۶ هزار تست کرونا در یک روز/ عملکرد طرح نوروزی اورژانس

رئیس اورژانس کشور گفت: تنها در چهارم فروردین تعداد ۱۴۶ هزار و ۹۹۵ هزار تست پی سی آر و رپید انجام شده و رکورد انجام تست‌ها در این روز ثبت شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ پیر حسین کولیوند رئیس اورژانس کشور در نخستین نشست خبری سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: بیشترین انتقال کرونا بر اساس آمارها در سفر، جشن‌ها و مراسم بوده است. البته نظر وزارت بهداشت این بود که امسال هیچ سفری انجام نشود.

وی افزود: از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین طرح سلامت نوروزی اورژانس برقرار است، علیرغم اینکه در اورژانس همیشه در حالت آماده هستیم اما برای این بازه زمانی شرایط ویژه‌تری را اعلام کردیم.

کولیوند ادامه داد: ذخیره سازی خون و فرآورده‌های خون ی برای تعطیلات نوروز در دستور کار ویژه ما قرار گرفت چرا که بلافاصله بعد از تعطیلات ماه مبارک رمضان را داریم و باید آمادگی کامل داشته باشیم.

رئیس اورژانس کشور گفت: اورژانس در طر ح نوروزی ۱۱۰ هزار مأموریت انجام داده است که از این تعداد ۱۷ هزار مأموریت ترافیکی بوده است و مابقی آن غیر ترافیکی بود، متأسفانه مصدومان ترافیکی افزایش داشته است.

وی گفت: ۶۴ پرواز توسط اورژانس هوایی انجام شده است و ۶۴ مصدوم توسط این اورژانس به مراکز درمانی منتقل شد.

کولیوند خاطرنشان کرد: یک میلیون و ۲۵۵ هزار نفر به مراکز اورژانس مراجعه کردند که از این تعداد ۲۷۲ هزار نفر بستری و ۱۸ هزار و ۹۳۱ نفر در بخش‌های اورژانس بستری شدند.

به گفته رئیس اورژانس کشور ۲۹ هزار و ۱۴۴ هزار عمل جراحی اورژانس و ۶۶ هزار و ۲۰ نفر جراحی الکتیو در طرح نوروزی انجام شده است.

وی ادامه داد: تقریباً ۳۰۰ هزار مورد بازرسی توسط پرسنل اورژانس انجام شده است که در این بازرسی‌ها ۳۲۵ هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته کشف و ۹ هزار و ۴۸۷ واحد صنفی متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند، همچنین ۲ هزار و ۶۶ واحد صنفی پلمب شدند.

کولیوند بیان کرد: ۸۹۱ هزار و ۶۳۱ مورد تست پی سی آر و تست سریع توسط اورژانس انجام شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در ۴ فروردین مجموع مأموریت‌های اورژانس ۱۰ هزار مأموریت بوده و در رابطه تماس با کدهای ۷۲۴ و ۲۴۷ تعداد ۹۵ مورد در کل کشور بوده است.

وی افزود: تنها در تاریخ چهارم فروردین ۲۹ هزار و ۱۴۴ نفر بستری شدند و هزار و ۷۴۱ مورد در بخشهای ویژه تحت مراقبت قرار گرفتند.

به گفته کولیوند تنها در چهارم فروردین تعداد ۱۴۶ هزار و ۹۹۵ هزار تست پی سی آر و رپید انجام شده و رکورد انجام تست‌ها در این روز ثبت شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از افرادی که واکسن کرونا دریافت کردند با اورژانس برای وخیم شدن حالشان تماس گرفتند یا خیر، گفت: بله، تعداد اندکی تماس بوده است و خیلی کم از افرادی که تماس گرفته بودند دچار تب شدند، این تماس‌ها برای افرادی بوده است که واکسن کرونای خارجی دریافت کردند، افرادی که واکسن کرونای ایرانی دریافت کردند تحت کنترل مراکز هستند و نیازی به تماس با اورژانس ندارند.

کولیوند گفت: ما دو طرح را داریم که برای سکته‌های حاد قلبی و مغزی است از ۲۵ تا کنون ۷۷۴ نفر نجات پیدا کردند.

وی گفت: به داروخانه‌ها گفته شده باز باشند و به میزان کافی دارو و تجهیزات داشته باشند، خون و فراورده‌های خون ی به میزان کافی ذخیره شده است و اگر هموطنان گلایه و شکایت و پیشنهادی داشتند می‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

رئیس سازمان اورژانس افزود: در هر صورت ما برای سال ۱۴۰۰ برنامه‌های مفصل تری را داریم، و در نظر داریم خدمات اورژانس را ارتقا دهیم. همچنین ۵۴۰۰ نفر نیروی جدید اضافه شدند که این برکاتی برای سیستم اورژانس کشور دارد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =