بحران انسداد کانال «سوئز» تا پایان هفته جاری حل‌وفصل می‌شود

مشاور رئیس جمهور مصر در سخنانی تأکید کرد که انسداد کانال «سوئز» تا پایان هفته جاری حل‌وفصل می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از الیوم السابع؛ «مهاب ممیش» مشاور رئیس جمهور مصر آخرین وضعیت کانال سوئز پس از انسداد آن توسط یک کشتی غول پیکر را تشریح کرد. وی گفت: این بحران به زودی پایان می‌یابد.

بر اساس این گزارش، مشاور رئیس جمهور مصر همچنین تصریح کرد: بحران انسداد کانال سوئز تا پیش از پایان هفته جاری حل و فصل خواهد شد. تلاش‌ها برای شناور ساختن کشتی‌ای که در کانال متوقف شده است، ادامه دارد.

این در حالی است که روز گذشته منابع غربی اعلام کردند که تلاش‌ها برای خارج کردن کشتی غول پیکری که از سه‌شنبه گذشته مسیر کانال سوئز را بسته است، حداقل تا روز چهارشنبه آینده به طول خواهد انجامید.

منابع غربی همچنین عنوان کردند: عملیات خارج کردن کشتی ۲۰۰ هزار تُنی حداقل یک هفته و شاید هم بیشتر زمان می‌برد در حالی که در ابتدا تصور می‌شد برای تحقق این مهم، دو روز بیشتر زمان نیاز نیست.

منابع مذکور اعلام کردند: تلاش‌ها از سه شنبه گذشته تاکنون راه به جایی نبرده است، زیرا یدک‌کش‌ها و تجهیزات در مقایسه با حجم نفتکش غول پیکر، کارساز نبوده اند. این منابع افزودند که بیش از ۲۴۰ کشتی حامل نفت و کالاهای مصرفی که ارزش آنها به میلیاردها دلار می‌رسد، منتظر عبور از کانال سوئز هستند.

گفتنی است، کشتی «اِور گرین» تایوان با وزنی حدود ۲۲۰ هزار تُن و طول ۴۰۰ متر روز سه‌شنبه هنگام عبور از تنگه سوئز به مشکل خورد و باعث شد این تنگه مسدود شود. مبدأ کشتی چین و مقصد آن روتردام اعلام شده است.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =