سوریه نسخه‌ای کوچکتر از عراق و بحرین

برتری شاگردان اسکوچیچ مقابل سوریه هرچند قاطعانه اما به این معنا نیست که ملی پوشان کشورمان کار راحتی در صعود به جام جهانی خواهند داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،امیر کریمی (کارشناس فوتبال)؛ با برد سه گله تیم ملی کشورمان مقابل سوریه البته در ورزشگاه آزادی، پیمودن راه پر فراز و نشیب رسیدن به جام جهانی شروع شد. البته باید به این موضوع توجه کرد که این سوریه در مقیاس‌های بسیار کوچکتر شبیه به بحرین و بخصوص عراق بوده و هست و اصولا همیشه بازنده در مقابل ما. صد البته که قصد کوچک شمردن برد تیم ملی را در این مجال نداریم اما بهتر است از هم اکنون با واقعیت‌ها روبرو شویم پیش از آنکه خرداد ماه و مقابل بحرین غافلگیر شویم.

تسلط به بازی

نکته ای از بازی که قابل توجه بود اینکه شرایط تیم ملی در دقایقی از بازی کاملا برتر از سوریه بود و تیم حریف تحت تاثیر ما قرار گرفت. باید قبول کنیم که سبک نگاه به بازی ملی با بازی‌های باشگاهی کاملا متفاوت است. مدیریت بازیکنانی که از باشگاه‌های مختلف گردآوری شده در یک زمان کوتاه و ارائه و جا انداختن داشته‌های مربی با پلن‌های مورد نیاز در اولویت کار بازی‌های ملی است پس میتوان فعلا به تکمیل این روند امیدوار باشیم.

فرصت سوزی سوریه

نکته دیگر در مورد بازی با سوریه اینکه هر چه در حالت و فاز تهاجمی سعی بر ایجاد ساختارسازی داریم اما در ساختار دفاعی تیم ملی دچار معضل هستیم. در همین بازی به اصطلاح نیم بند و تدارکاتی تعداد موقعیت‌هایی که به سوریه دادیم در مقیاس شرایط دو تیم کم نبود. حتی تیرک دروازه هم لرزید. عراق و بحرین اما به این سادگی از این فرصت‌ها نخواهند گذشت.

تعویض‌ها و چهره های جدید

اسکوچیچ در این بازی سعی به بازی دادن تمام بازیکنان داشت تا همه آنها در یک بازی ملی و با پیراهن ملی محک بخورند. به هر حال پیراهن تیم ملی و پوشیدن آن اعتبار خود را دارد که بازیکنان با تن کردن آن برای خود شخصیت می‌سازند و شکل می‌گیرند. ضمن اینکه بازیکنان تازه واردی چون جعفری و جلالی هم در این بازی میدان دیدند که نشان از پیگیری کادر فنی و دقت در انتخاب‌های آنها است.

دوروی سکه

هر چقدر بیرانوند همچنان ما را امیدوار نگه داشت از طرفی طارمی به در و دیوار کوبید تا مشخص شود طارمی اروپایی با داخلی زمین تا آسمان توفیر دارد. البته که آزمون هم هنوز در بازی‌های بزرگ چندان به کار ما نیامده است.

افکار عمومی

به عنوان یک بازی تدارکاتی و آن هم بعد از این همه رخوت تیم ملی، بازی بدی نبود. سوریه بیشتر از ساختار فوتبالی تلاشگر و ماجراجو بود تا هدفمند. سه گل و بردی با قاطعیت اما بدون اقناع افکار عمومی. قطعا برای آماده سازی مقابل بحرین در خرداد ماه به بازی‌های این چنینی با حریفان قوی‌تر و در صورت امکان در زمین حریف بیشتر نیاز داریم.

اسکوچیچ

هنوز باور حضور اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی کمی سخت به نظر می‌رسد اما باید باور کرد و در راستای آن حمایت نمود. اسکوچیچ هم نشان داد حداقل برای اعتبار خودش هم شده دنبال موفقیت در تیم ملی است. البته که نام او هنوز پرطمطراق نیست اما فعلا چاره‌ای جز حمایت از او و تیم تحت نظرش نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =