شاهزاده حمزه با گروه‌های خارجی در ارتباط بوده است

وزیر خارجه اردن درباره رویدادهای اخیر این کشور در کنفرانسی خبری اظهار کرد: تحقیقات پرده از تماس‌های شاهزاده حمزه بن حسین با گروه‌های خارجی با هدف بی‌ثبات سازی امنیت کشور برداشتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دولت اردن امروز، یکشنبه ابهامات توطئه‌ای که قصد داشت اوضاع امنیتی و ثبات این کشور را به هم بریزد و گفته می‌شود، برادر ناتنی پادشاه اردن در آن دست داشت، افشا کرد.

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در اولین موضع‌گیری دولت این کشور درباره تلاش‌ها برای کودتای نافرجام تاکید کرد: براساس تحقیقات کاشف به عمل آمد فردی که با سیستم‌های امنیتی خارجی در تماس بوده با همسر شاهزاده حمزه بن حسین، برادر ناتنی پادشاه اردن و ولیعهد سابق در ارتباط بوده و به او پیشنهاد تامین هواپیمایی برای خروج از کشور را داده است.

او افزود: تحقیقات ثابت کردند اطرافیان شاهزاده حمزه با گروه‌های مخالف خارجی در تماس بوده‌اند.

وزیر خارجه اردن تصریح کرد: رئیس ستاد ارتش با شاهزاده حمزه ملاقات کرد و از او خواست فعالیت‌هایی که امنیت اردن را تهدید می‌کنند، متوقف کند، اما با پاسخ منفی روبه‌رو شد. شاهزاده حمزه پس از ملاقات با رئیس ستاد ارتش فایل صوتی را در تلاش برای تحریک و افزایش تنش منتشر کرد.

این مقام دولت اردن افزود: تحرکات برای اجرای طرح‌های توطئه‌آمیز با هدف بی‌ثبات کردن کشور مهار شدند. ارتباطی میان باسم عوض الله رئیس اسبق دفتر سلطنتی اردن با گروه‌های‌ خارجی وجود دارد. ما همچنین کشف کردیم ارتباطاتی میان شاهزاده حمزه، باسم عوض الله و الشریف حسن بن زید وجود دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی اردن تاکید کرد: امنیت اردن فرای هر مساله دیگر است براساس این اصل با شاهزاده حمزه برخورد خواهد شد.

او افزود: اطرافیان نزدیک به شاهزاده حمزه بازداشت شده‌اند. به غیر از باسم عوض الله و الشریف حسن بن زید تعداد افراد بازداشت شده بین ۱۴ تا ۱۶ تن است.

این مقام اردنی تاکید کرد: شاهزاده حمزه و دیگران درصدد ناامن کردن کشور بودند، اما توطئه‌ها و تحرکات آنها خنثی شد و نیروهای امنیتی توانستند توطئه را در نطفه خفه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =