آیا اسکوچیچ ابدی می شود؟

تیم ملی ایران در حالی با دراگان اسکوچیچ برای رسیدن به جام جهانی قطر می‌جنگد که کاری نسبتا دشوار در این مسیر پیش رو دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، رضا بلوچی؛ تیم ملی فوتبال ایران در گروه C مسابقات در رده سوم جدول قرار دارد و باید در زمین بحرین و به صورت متمرکز دور برگشت بازی‌ها را انجام دهد. شرایط ایران در جدول رده بندی خوب نیست و عراق و بحرین شرایطی به مراتب بهتر دارند. به نوعی سرنوشت کل جدول مسابقات این گروه در دست ایران هست. ایران از هر لحاظ از دیگر تیم های گروه خود جلوتر است. هم از لحاظ بازیکن، پیشینه فوتبالی، حضور در جام جهانی و گرفتن مقام در جام ملت های آسیا، تیم ملی ایران یکی از مدعیان همیشگی در آسیا بوده و تیم‌هایی مثل بحرین و عراق هم به خوبی به این موضوع واقف هستند.

از این به بعد می توان گفت که مرد کروات وارد مهمترین قسمت فوتبالی خود با تیم ملی ایران خواهد شد. قسمتی که در خاک بحرین، ممکن است با سختی‌های زیادی روبرو شود.

نگاهی کوتاه به بازی با سوریه

آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی با سوریه بود. آیا اسکوچیچ و کادر فنی تیم ملی به خواسته های مورد نظر خود رسیده اند یا نه؟ چون در کوران مسابقات در بحرین، جای هیچ گونه خطا، امتحان و آزمایش نیست. تک تک بازی ها برای تیم ملی ایران حکم مرگ و زندگی را دارد. تیم ملی اگر می خواهد به عنوان تیم اول به دور بعد مسابقات صعود کند، باید تمام دیدارهای خود را با پیروزی پشت سر بگذارد.

طرفداران فوتبال در ایران امیدوار هستند تا بار دیگر تیم ملی ایران را در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ببینند. به گفته بسیاری از کارشناسان فوتبال در ایران، آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی باید با تیمی به مراتب بهتر از سوریه برگزار می‌شد اما در هر صورت سوریه با تیمی نصفه و نیمه و در نبود بهترین بازیکنان خود به تهران آمده بود و دراگان اسکوچیچ هم با ترکیبی از جوان‌ها و باتجربه‌ها و انجام تعویض‌هایی توانست با سه گل این تیم را شکست دهد.

مسافران احتمالی بحرین

از ترکیب اولیه‌ای که در برابر سوریه به زمین رفتند، آزمون، طارمی، حاج صفی، امیری، محمدی، نوراللهی و بیرانوند، بازیکنانی هستند که به نظر می‌رسد در لیست نهایی اسکوچیچ برای سفر به بحرین انتخاب شده‌اند و تقریبا جایگاه تثبیت شده‌ای در فهرست ۱۱ نفره تیم ملی دارند. البته به نفرات فوق میتوان سعید عزت اللهی، جهانبخش، امید ابراهیمی یا علی کریمی را هم اضافه کرد.

به نظر می رسد که اسکوچیچ در خط دفاعی و سمت راست تیم ملی به جمع بندی کامل نرسیده است. اسکوچیچ در هر سه بازی برابر ازبکستان، بوسنی و سوریه از زوج شجاع خلیل زاده و حسن کنعانی زادگان در قلب خط دفاعی استفاده کرد و کنعانی زادگان گل اول تیم ملی ایران برابر سوریه را با ضربه سر به ثمر رساند تا شانس خود را حضور در لیست نهایی اسکوچیچ برای سفر به بحرین بیشتر کند. این احتمال وجود دارد که اسکوچیچ دست به ریسک بزند و تیم ملی را با چیدمان ۳_۴_۳ یا ۲_۵_۳ روانه زمین کند. تا جایی که در برابر سوریه هم این احتمال می رفت که ترکیب دفاعی تیم ملی با مجید حسینی، حسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده به زمین رفته تا دوباره  تست شوند که عملی نشد.

داشتن هافبک های کارساز و دست باز اسکوچیچ

داشتن هافبک‌های درخشان و کارساز یکی از نکات مثبت تیم اسکوچیچ هست. دست وی برای این قسمت باز هست و می‌تواند از سه دفاع و یک هافبک در جلوی آنها استفاده کند.
شجاع خلیل زاده و حسین کنعانی زادگان در برابر سوریه در مرکز خط دفاع قرار گرفتند.جعفر سلمانی و سپس سیامک نعمتی برای پست راست امتحان شدند که به گفته بسیاری از کارشناسان جعفر سلمانی نتوانست آنطور که باید و شاید نظر اسکوچیچ را جلب کند.

چالش زوج خط دفاعی

حسین کنعانی زادگان و مرتضی پور علی گنجی در برابر بوسنی در مرکز خط دفاع قرار داشتند و شجاع خلیل زاده در سمت راست بازی کرد. در برابر ازبکستان، خلیل زاده و کنعانی زادگان زوج مرکز خط دفاع بودند و صادق محرمی در سمت راست زمین قرار گرفت.

با رصد و مرور این خط و بازیکنانی که بازی کردند، شاید خلیل زاده،  کنعانی زادگان و محرمی  شانس بالایی داشته باشند اما به نظر می رسد که اسکوچیچ هنوز برای این سه پست به قطعیت کامل نرسیده است.

رقابت برای قرار گرفتن در پست مرکز خط دفاع، بین چهار نفر خواهد بود تا سرانجام از بین آنها، دو نفر بتوانند جایگاه خود را برای این پست تثبیت کنند. پور علی گنجی، مجید حسینی، کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده نفرات دعوت شده برای سه بازی تدارکاتی توسط اسکوچیچ بودند که با توجه به پیشینه قبلی و بازی‌های خود به نظر می‌رسد که شانس پورعلی گنجی و کنعانی زادگان بیشتر از دو نفر دیگر باشد که در جام ملت های ۲۰۱۹ هم زوج خط دفاعی را تشکیل می‌دادند. مجید حسینی هم چند وقتی است که از ترکیب تیم ملی دور بوده و به گفته اهالی فوتبال، در جام ملت های آسیا  کمی متزلزل به نظر می‌رسید و از مجیدی جام جهانی فاصله گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =