راه اندازی ۱۵ هزار شغل جدید برای کولبران

مدیرعامل بنیاد برکت از راه‌اندازی ۱۵ هزار شغل برای کولبران استان‌‎های مرزی غربی کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ امیرحسین مدنی در این باره اظهار کرد: بنیاد برکت در سال گذشته اقدام به ایجاد ۳۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور برای کولبران کرد که ایجاد نزدیک به ۱۱ هزار فرصت شغلی را به دنبال داشت. امسال نیز راه‌اندازی ۵ هزار طرح در دستور کار است که باعث فراهم آمدن فرصت‌های کسب و کار و تأمین اشتغال پایدار برای ۱۵ هزار نفر خواهد شد.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی برای کولبران ۱۴ شهرستان در سال جدید اظهار کرد: کولبران شهرستان‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در استان کرمانشاه؛ سردشت، پیرانشهر و اشنویه در آذربایجان غربی و مریوان، سروآباد، بانه، کامیاران، سنندج، دیواندره و سقز در کردستان تحت پوشش فعالیت‌های بنیاد برکت در سال ۱۴۰۰ قرار دارند.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، ۳۷ مجری و تسهیلگر بنیاد فرآیند ایجاد اشتغال برای کولبران را در سه استان مرزی کشور برعهده دارند.

مدنی تاکید کرد: ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال حجم کل سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای ایجاد ۵ هزار طرح اشتغال‌زایی برای کولبران سه استان مرزی است.

وی ادامه داد: آبزی‌پروری، مشاغل دانش‌بنیان، پرورش بوقلمون، نوشت‌افزار، محصولات گلخانه‌ای، تولید قارچ و پرورش گیاهان دارویی رسته‌های شغلی اولویت‌دار برای کولبران در سال ۱۴۰۰ هستند.

مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر این‌که زنان کولبر برای ۱۵ هزار شغل جدیدی که در سال ۱۴۰۰ تدارک دیده شده، در اولویت قرار خواهند داشت، خاطرنشان کرد: بنیاد از سال گذشته درصدد شناسایی زنان کولبر برآمده و تا به امروز ۱۱۰ طرح اشتغال‌زایی خرد و خانگی را برای این زنان راه‌اندازی کرده است.

مدنی افزود: سال گذشته ۱۱۰ زن کولبر در روستاهای ۷ شهرستان سروآباد، بانه و کامیاران در استان کردستان و پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود و روانسر استان کرمانشاه شناسایی شدند و تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار گرفتند.

به گفته وی، ۱۱۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور برای این زنان ایجاد ۳۳۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را به دنبال داشته است.

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: مجریان و تسهیل‌گران بنیاد امسال نیز کولبران را در روستاها و مبادی ورودی استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی شناسایی و پس از اهلیت‌سنجی، آموزش و تکمیل فرآیند ثبت نام، برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092551

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =