تدوین سیاست‌ مدیریت دانشجویان خارجی در شورای عالی انقلاب فرهنگی

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: سیاست‌ها در خصوص مدیریت دانشجویان بین‌الملل در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تدوین است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، نشست بررسی مسائل رفاهی، فرهنگی و دانشجویی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور  با حضور سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و علی‌اکبر حق‌دوست معاون آموزشی این وزارتخانه به همراه مدیران مربوطه برگزار شد.

علی‌اکبرحق‌دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت در این نشست، گفت: تفاوت در خصوص دانشجویان بین‌الملل در ایران و دیگر کشورهای جهان از زمین تا آسمان است که قسمت زیادی از این مشکلات باز می‌گردد به این‌که ما نمی‌دانیم بین‌المللی کار کردن به چه معنا است.

سیاست‌های مدیریت دانشجویان بین‌الملل در حال تدوین است

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان این‌که در شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست‌ها در خصوص مدیریت دانشجویان بین‌الملل در حال تدوین است، اظهار داشت: سیاست‌ها در خصوص موضوعات مختلف این دسته از دانشجویان در اسفندماه سال ۹۹ مصوب شده است و به نکات مختلف در خصوص دانشجویان بین‌الملل پرداخته شده است.

وی افزود: البته در معاونت آموزشی وزارت بهداشت نیز شورای امور بین‌الملل وجود دارد که تقاضا دارم عضوی از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت جهت حضور در این شورا معرفی شود زیرا بسیاری از موضوعات در حوزه دانشجویان بین‌الملل در این شورا مطرح می‌شود و با عضویت معاونت فرهنگی و دانشجویی این حوزه فعال‌تر خواهد شد.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: البته ما در خصوص میزان ظرفیت پذیرش دانشجویان بین‌الملل مصوباتی داشته‌ایم از جمله این‌که دانشگاه‌ها تا سقف ۲۰ درصد ظرفیت خود در رشته‌هایی که دارند را می‌توانند در پذیرش دانشجویان بین‌الملل به کار ببرند.

کاهش دادن شهریه‌های دانشجویان بین‌الملل برای کشور در عرصه بین‌الملل معنای خوبی ندارد

معاون وزیر بهداشت در خصوص شهریه‌های دانشجویان بین‌الملل، اظهار داشت: رقابت نسبتا ناسالمی در این خصوص شکل گرفته بود که پیش از نوروز ۹۹ به این موضوع پرداخته شد؛ به نحوی که به دلیل گرانی دلار، برخی دانشگاه‌ها شهریه‌های خود را بسیار پایین آورده بودند که در عرصه بین‌الملل این شرایط معنای خوبی برای کشور ندارد.

تصویب رشته کارشناسی ارشد دیپلماسی سلامت در شورای عالی برنامه‌ریزی و گسترش دانشگاهها

حق دوست با بیان اینکه باید بدنه دانشگاه‌ها و اساتید را با تفاوت‌های فرهنگی دانشجویان خارجی آشنا کنیم و آگاهی‌ها را در این خصوص بالا ببریم، خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که در این مدت به نتیجه رسید مصوب کردن رشته کارشناسی ارشد دیپلماسی سلامت در شورای عالی برنامه‌ریزی و شورای گسترش دانشگاه ها بود که از ابتدای مهرماه جاری در این رشته دانشجو پذیرش می‌شود.

این مقام مسؤول اضافه کرد: به واقع ما نیاز داریم که در هر دانشگاه چند نفر را که به کنوانسیون‌های بین المللی اشراف دارند در کنار خود داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =