فوت ۹۹۹ نفر در حوادث رانندگی نوروز ۱۴۰۰/ افزایش ۸۴ درصدی فوتی ها

بنا بر آمار اولیه اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی، در نوروز سال جاری به طور متوسط روزانه ۴۷.۶ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از سازمان پزشکی قانونی؛ در ایام نوروز امسال با وجود شرایط شیوع کرونا در کشور شاهد افزایش چشمگیر حجم سفرها و ترددهای بین شهری نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم و همین موضوع آمار تلفات حوادث رانندگی را با رشدی قابل توجه مواجه کرده است.

مطابق آمارهای اولیه جمع آوری شده در سازمان پزشکی قانونی کشور، در نوروز امسال (از ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰) ۹۹۹ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۷۷۷ نفر مرد و ۲۲۲ نفر زن بودند. این در حالی است که آمار تلفات تصادفات در نوروز سال گذشته (۱۳۹۹) در همین بازه زمانی، به دلیل محدودیت‌های اعمال شده بر سفرها و نیز همراهی هموطنان عزیز، کمترین رقم طی سال‌های گذشته بوده و ۵۱۷ مورد گزارش شده بود.

همچنین از آنجا که سال گذشته "کبیسه" بود؛ مقایسه آمار اولیه تلفات تصادفات با مدت مشابه سال قبل بر اساس متوسط مرگ و میر روزانه در بازه زمانی مشابه دو سال انجام شده است. بر این اساس متوسط مرگ در حوادث رانندگی نوروز امسال ۴۷.۶ نفر بوده که در مقایسه با متوسط تلفات روزانه تصادفات در نوروز گذشته (۲۵.۹ نفر)، ۸۴ درصد بیشتر شده است.

یادآور می‌شود بر اساس تعاریف و استانداردهای موجود، آمار نهایی حوادث رانندگی نوروز هر سال تا نیمه اردیبهشت ماه پس از مشخص شدن وضعیت مصدومین تصادفات این ایام، جمع آوری و پس از تجزیه و تحلیل منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =