هنرهای دیجیتال ابعاد گوناگون زندگی انسان را تحت تاثیر قرار داده است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: هنرهای دیجیتال ابعاد گوناگون زندگی مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، غلامرضا غفار در اولین نشست شورای سیاستگذاری سومین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال، با اشاره به پیوند این هنر با فناوری اظهارکرد: برگزاری جشنواره هنرهای دیجیتال این فرصت را ایجاد می کند تا ابزارهای نوین در خدمت هنر قرار گرفته و مفاهیم جدیدی را در این عرصه به اجتماع عرضه کنند.

وی افزود: آنچه اهمیت برگزاری این جشنواره را دو چندان می کند، نفوذی است که هنرهای دیجیتال در بین جامعه مخاطب داشته و ابعاد گوناگون زندگی آنان را تحت تأثیر خود قرار داده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تأکید کرد: در این هنر باید توجه داشت که مخاطب هنرهای دیجیتال، مخاطبی هوشمند و فعال است که دارای نکته بینی و ظرافت های خاص خود است.

رئیس جشنواره ملی هنرهای دیجیتال در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجربیات به دست آمده از دوره های گذشته ابراز داشت: با بهره‌گیری از ظرفیت های ایجاد شده انتظار می رود در این دوره علاوه بر تأکید بر مؤلفه نوآوری که ویژگی این قبیل جشنواره ها است، مشارکت عناصر فعال دانشگاهی در حوزه های هنر و فناوری نیز گسترش یابد.

وی همچنین ساختار جشنواره ملی هنرهای دیجیتال را ساختاری پویا و مبتنی بر دانش تخصصی ارزیابی و اظهار امیدواری کرد: در سومین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال که به میزبانی دانشگاه دامغان برگزار می‌شود، دستاوردهای چشمگیری را در این عرصه شاهد باشیم.

محمدهادی عسکری مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در این نشست در سخنانی اظهارکرد: سومین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال بایستی تفاوت‌هایی متناسب با موقعیت‌های جدید داشته باشد.

محمد هادی عسکری افزود: هنر دیجیتال امروز در فضای عمومی و زندگی فردی و اجتماعی سیطره یافته و مرزهایش در زیست انسان گسترش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: دنیای دیجیتال افکار، اندیشه ها و شیوه‌های زندگی انسان را شکل داده و تحت تأثیر خود قرار داده است.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز بیش از هر زمانی شاهد پیوند فرهنگ، هنر و فناوری هستیم، گفت: هنر دیجیتال حاصل پیوند اندیشه های خلاقانه و هنرمندانه با علوم نوین است.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در پایان ابراز امیدواری کرد: ظرفیت های ایجاد شده در این جشنواره که ما حصل برنامه روزآمد در معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم است، در آینده نزدیک بتواند در قالب یک دپارتمان تخصصی در مجموعه آموزش عالی بروز کرده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

 عبدالعلی بصیری، رئیس دانشگاه دامغان نیز در ادامه این نشست در سخنان کوتاهی از آمادگی دانشگاه دامغان برای برگزاری شایسته این رویداد ملی خبر داد.

وی با اشاره به ظرفیت های دانشگاه دامغان برای برگزاری این جشنواره اظهار داشت: این دانشگاه با برخورداری از دانش تخصصی اعضای هیئت علمی خود و نیز با بهره‌گیری از خلاقیت و پشتکار مجموعه های دانشجویی می تواند گام‌های جدیدی در این دوره از جشنواره بردارد.

وی ضمن قدردانی از حسن اعتماد معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و حمایت‌های این معاونت از این قبیل جشنواره ها ابراز امیدواری کرد: ما حصل تلاش های صورت گرفته منجر به برگزاری موفق این دوره از جشنواره شود.

 علی رضا رزازیفر، دبیر سومین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته به تشریح بخش های فراخوان جشنواره و معرفی پوستر و سامانه جشنواره پرداخت و گفت: تلاش شده تا در این دوره از جشنواره عناوین و بخش های جدیدتری به فراخوان افزوده شود تا زمینه مشارکت فعالان عرصه فناوری را در کنار هنرمندان داشته باشیم.

وی افزود: شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا موجب اقبال بیشتر مخاطبان به این چنین رویدادهایی شده است.

گفتنی است سومین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال تیرماه سال جاری به میزبانی دانشگاه دامغان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =