دروازبان‌های ایرانی بهترین‌های آسیا هستند

مربی فوتبال کشورمان معتقد است که در بخش دروازه‌بانی، ایران کشوری است که حتی می‌تواند صادرکننده دروازه‌بان به کشورهای دیگر باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،مجتبی احسانی؛ محسن سیدی مربی دروازبان های اسبق پرسپولیس، نفت تهران و سپیدرود در مورد وضعیت دروازبانی فوتبال ایران گفت و گویی با ایسکانیوز انجام داده که در ادامه خواهیم خواند.
 
دروازه‌بان‌های ایرانی جزو بهترین های آسیا هستند

مربی فوتبال کشورمان در ابتدای صحبت های خود اظهار کرد: دروازه‌بانان ایرانی هم از لحاظ ژنتیک و هم تکنیک در سطح قاره آسیا جزو بهترین ها هستند. برای اثبات این ادعا کافی است به گذشته دروازبانی کشورمان نگاه کنیم دروازه‌بانانی چون ناصر حجازی، عزیز اصلی و منصور رشیدی هر کدام در دوره خود جزو بهترین های آسیا بودند. هرچند که در گذشته دروازه‌بانانی چون محمد الدعایه از کشور عربستان و چند دروازبان اردنی نیز به عنوان رقیب گلرهای ایرانی ظهور کردند اما درخشش آن ها مقطعی بود و ادامه دار نشد.

وی ادامه داد: در بخش دروازه‌بان ، ایران کشوری است که حتی می تواند صادر کننده دروازه‌بان به کشورهای دیگر باشد. هم اکنون نیز سوشا مکانی در لیگ نروژ، علیرضا بیرانوند و امیر عابدزاده در لیگ پرتغال در حال فعالیت هستند و در گذشته هم کسانی چون نیما نکیسا و علیرضا حقیقی تجربه بازی در تیم‌های اروپایی را بدست آوردند که این نشان دهنده‌ استعداد ایرانی‌ها در ژنتیک و تکنیک دروازه‌بانانی است.

دروازه‌بانان آسیایی فیزیک مناسبی ندارند

محسن سیدی تاکید کرد: احساس میکنم در چند سال اخیر دروازه‌بانان در فوتبال آسیا از نظر فیزیکی جمع و جورتر از قبل شده‌اند و دیگر خبری از فیزیک مناسب دروازه‌بانی نیست. همین عامل باعث شده است که کمتر شاهد حضور آنها در مسابقات مهم باشگاهی و ملی باشیم. برعکس آنها دروازه‌بانان ایرانی در این چند سال پیشرفت زیادی را داشته اند و اگر به اردوی تیم ملی نگاه کنید می‌بینید که تمام دروازه‌بان های دعوت شده می‌توانند گلر شماره یک کشورهای دیگر باشند دروازه‌بانانی چون پیام نیازمند، رشید مظاهری، امیر عابدزاده، سوشا مکانی، حامد لک ، سیدحسین حسینی و محمدرضا اخباری جزو مستعدترین گلرهای آسیا هستند.

قانون منع ورود دروازه‌بانان خارجی به کشورهای عربی ضربه زده است

مربی سابق پرسپولیس تصریح کرد: تیم های عربی در این چند سال با وضع قانون منع ورود دروازه‌بانان خارجی کیفیت گلرهای خود را پایین آورده اند زیرا آنها دیگر نمی‌توانستند از تجارب دروازه‌بان‌های خارجی استفاده کنند. اما سنگربانان فوتبال کشورمان در سال های اخیر با ورود دروازه‌بان‌های خوب خارجی مثل فرناندو دخسوس که سابقه قهرمانی با استقلال خوزستان را نیز در کارنامه دارد به خوبی توانستند تجربیات آنها را چراغ راه خود کنند و نتیجه آن بهبود کیفیت پست دروازبانی در سطح اول فوتبال ایران است.

دروازه‌بانان عامل اصلی نتایج خوب تیم های ایرانی در آسیا هستند

مربی فوتبال کشورمان ادامه داد: اگر مسابقات لیگ قهرمانان آسیای امسال را دنبال کرده باشید می‌بینید که تیم های ایرانی نتایج درخشانی را کسب کرده اند و عامل اصلی این نتایج وجود دروازه‌بانان خوب ایرانی در این تیم‌ها است. عملکرد مناسب محسن فروزان و اخباری تاثیر زیادی در نتیجه گیری تیم‌هایشان در این رقابت ها داشته است.

فوتبال بازی اشتباهات است

گل‌هایی که امروزه در فوتبال جهان رد و بدل می شود به دو قسمت تقسیم می شوند. یک بخش گل‌هایی هستند که با اشتباه تیمی در دفاع کردن به ثمر می‌رسند و بخش دیگر گل‌هایی هستند که با اشتباه فردی به خصوص اشتباه دروازبان‌ها بدست می‌آیند. ما باید این موضوع را قبول کنیم که فوتبال بازی اشتباهات است و دروازه‌بان نیز ممکن است مانند سایر بازیکنان اشتباه کند. امروزه این مسائل در فرهنگ هواداری جهان جا افتاده است و نیاز است که هواداران فوتبال کشورمان نیز به آن توجه کنند.

وی در پایان گفت: در مجموع دروازه‌بانان ایرانی از تمام دروازبان آسیا یک سر و گردن بالاتر هستند هرچند که استرالیایی‌ها نیز در سال های اخیر صاحب سبک نشان داده‌اند و کسانی مثل مارک بوسنیچ را داشته‌اند که سال‌ها در لیگ برتر انگلیس بازی کرده است. اما در شرق آسیا به مانند کشورهای عربی دروازبان از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و نمی‌توانند رقیب سرسختی برای گلرهای ما باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =