آغاز خروج نظامیان ناتو و آمریکا از افغانستان

فرماندهی ناتو در افغانستان اعلام کرد، پیمان آتلانتیک شمالی و آمریکا خروج نیروها از چند پایگاه در افغانستان را آغاز کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از اسپوتنیک؛ ژنرال «اسکات میلر» فرماندهی هیأت «حمایت قاطع» ناتو در افغانستان در یک نشست خبری گفت: ما خروج نیروهای آمریکایی و ناتو را از چندین پایگاه در افغانستان آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: حتی اگر افغانستان به توافق صلح دست پیدا کرده باشد، به ما گفته شده که باید این کشور را ترک کنیم.

اخیراً، ائتلاف ناتو اعلام کرده بود که تا اول می، کشورهای عضو باید خروج نیروهای خود را از افغانستان و بر اساس طرح برنامه‌ریزی شده آغاز کنند و این اقدام ظرف چند ماه انجام می‌شود.

آمریکا به دنبال تکمیل خروج نیروهایش از افغانستان تا ۱۱ سپتامبر است.

در خصوص خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، روز گذشته اعلام شد که وزارت دفاع آمریکا قرار است شماری از نیروهای ویژه این کشور را برای مدتی کوتاه به افغانستان اعزام کند تا به طالبان درباره عزم خود مبنی بر تضمین امنیت خروج نظامیان آمریکایی و ناتو هشدار دهد.

قرار است یک ناو هواپیمابر و حداکثر ۶ بمب‌افکن بی ۵۲ نیز برای تضمین امنیت خروج نظامیان آمریکایی و ناتو به منطقه اعزام شود.

به گفته «جان کربی» سخنگوی پنتاگون، تاکنون دو فروند بمب‌افکن بی ۵۲ به منطقه اعزام شده است.

وی در توجیه این اقدام مدعی شد: آمریکا با توجه به اظهارات تند طالبان، اقدامات احتیاطی را انجام داده است. همه احتمالات باید در نظر گرفته شود از جمله اینکه طالبان در برابر عقب نشینی نیروهای آمریکایی مقاومت نشان دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =